W3 Total Cache Plugin – Di Luar Tetapan Umum

Dalam artikel sebelumnya, kami menekankan bahawa penting untuk memiliki laman web memuat cepat dan plugin W3 Total Cache dapat membantu mengurangkan masa muat dan secara amnya mempercepat laman web. Kami juga melihat Tetapan Umum untuk pemalam ini dalam artikel itu. Sekarang, mari kita lihat di luar Tetapan Umum dan fahami bagaimana menyempurnakan pemalam ini untuk prestasi yang optimum.


Satu kata mengenai plugin ini sebelum kita menyelidiki ciri lanjutan – untuk mendapatkan keuntungan maksimum daripada W3 Total Cache, diperlukan beberapa skrip sisi pelayan dan konfigurasi hosting. Tetapi walaupun tanpa ini, kita dapat hasil yang baik.

Selepas anda memasang dan mengaktifkan plugin W3 Total Cache, cari Persembahan di papan pemuka dan klik padanya. Dashboard plugin akan terbuka dan anda boleh melayari di sana untuk mengetahui pelbagai fungsi plugin ini.

5

Ciri tambahan yang ada dengan Perkhidmatan Premium boleh didapati di sini. Maklum balas boleh diberikan kepada pembangun pemalam dari pautan kembali di bawah Sebarkan Perkataan. Maklumat statistik mengenai prestasi laman web dari sudut pandangan pelayan boleh didapati di New Relic. Setelah anda mengkonfigurasi pemalam, laporan Kelajuan Halaman Google akan memaparkan maklumat mengenai prestasi laman web anda.

Sekarang, mari konfigurasikan pemalam.

Klik pada Persembahan > Tetapan umum.Lihatlah di pilihan dibuka di bawah Tetapan Umum. Anda boleh menyesuaikan tetapan di bawah setiap pilihan.

5a

1. Mod Pratonton

Untuk mengetahui kesan plugin W3 Total Cache, anda boleh mengaktifkan Mod Pratonton. Apabila mod ini diaktifkan, hanya Pentadbir yang dapat melihat kesan perubahan. Apabila mod ini dilumpuhkan, orang yang melihat juga dapat melihat kesan perubahan yang dibuat oleh pemalam ini.

5b

Dalam gambar di atas, mod pratonton dilumpuhkan. Anda mesti mengaktifkan mod pratonton semasa membuat perubahan pada tetapan, perhatikan bahawa ia mempunyai kesan yang diinginkan di laman web dan kemudian mematikannya lagi setelah menyimpan perubahan.

2. Cache Halaman

Setiap kali penonton meminta halaman, WordPress mengakses banyak skrip PHP dan menjalankan pertanyaan pangkalan data, yang semuanya mengambil ruang pelayan dan melambatkan laman web. Apabila anda mengaktifkan cache pada halaman, proses ini dibuat lebih cepat untuk permintaan berulang.

7c

Di bawah tetapan cache halaman, anda juga harus memilih kaedah cache halaman. Pilihannya bergantung pada pelayan yang digunakan laman web. Tetapan lalai untuk ini adalah Cakera Dipertingkatkan. Ini baik untuk kebanyakan laman web.

5d

Oleh kerana anda perlu membuat pilihan ini berulang kali untuk semua tetapan, mari kita lihat pilihan lain selain Disk Enhanced.

Disk Basic dan Disk Enhanced adalah untuk hosting bersama. Anda boleh memilih Disk Enhanced, tetapi jika laman web anda melambatkan atau jika anda menggunakan terlalu banyak sumber pelayan, anda boleh kembali ke Disk Basic. Atau ubah rancangan hosting atau penyedia hosting anda.

Pelayan Dedicated / Virtual adalah susunan pelayan yang lebih tinggi. Pelayan khusus tidak dikongsi dengan laman web atau orang lain, sementara pelayan Maya dikongsi oleh sedikit orang atau laman web.

Opcode: Alternatif PHP Caching (APC) – Di sini kod PHP di-cache menggunakan penyelesaian sumber terbuka PHP.

Opcode: eAccelerator – Ini adalah pengekod dan pemuat PHP.

Opcode: XCache – Cache opcode yang sangat pantas dan stabil. Ia disokong sepenuhnya oleh Windows dan Linux.

Opcode: WinCache – Penyelesaian PHP sumber terbuka eksklusif untuk Windows.

Pelayan Pelbagai: Memecached – Jika laman web disokong oleh lebih daripada satu pelayan, maka pilihan pecah harus diperiksa.

3. Kecilkan

Kod mengandungi perkara seperti komen, watak baris baru dan ruang kosong yang mengembang ukuran kod. Minifikasi menambah kod pengurangan. Skrip HTML, Java dan CSS adalah penyebabnya di sini dan pengurangannya, akan meningkatkan kelajuan yang dapat dilihat.

Anda juga harus memilih pilihan di bawah HTML Minifier, JS Minifier dan CSS Minifier. Pilihan lalai akan berfungsi dengan baik, tetapi sekiranya berlaku konflik, anda boleh memilih pilihan lain dan melihat mana yang sesuai untuk anda. Sekiranya masalah tetap tidak dapat diselesaikan, anda juga boleh mematikan pilihan pengurangan. Perkara ini sering berlaku apabila Lite Speed ​​dipasang.

8a

Anda harus memilih kaedah Minify cache berdasarkan penjelasan di (2) di atas. Pilihan yang disyorkan di sini ialah Disk.

8b

4. Cache Pangkalan Data dan Objek cache

9

Mengaktifkan pilihan cache pangkalan data bermaksud anda membuat cache pertanyaan SQL. Mencari halaman di pelayan melibatkan pencarian dalam pangkalan data yang sangat besar. Caching mengurangkan masa untuk carian ini, tetapi menghabiskan sumber pelayan. Jadi, pada pelayan yang dikongsi, ia sebenarnya dapat mengurangkan kelajuan. Cara untuk mengatasinya adalah dengan membolehkan cache pangkalan data dan kemudian menganalisis kelajuan laman web. Sekiranya mengakibatkan perlambatan, mematikannya mungkin merupakan pilihan yang lebih baik. Pilihan ini berfungsi paling baik pada Pelayan Dedikasi atau Maya.

9a

Membolehkan objek cache membantu mengurangkan masa proses beberapa operasi. Sebaiknya hanya untuk Pelayan Dedikasi atau Maya.

9b

5. Cache Penyemak Imbas dan Rangkaian Penghantaran Kandungan

Cache penyemak imbas adalah pilihan yang sangat penting dan mesti selalu diaktifkan, apa sahaja kaedah hosting yang anda gunakan. Tetapan ini menggunakan cache di pelayar web pelawat untuk mengurangkan beban pelayan dan masa respons. Header ditambahkan dan pemampatan HTML mungkin. Apabila halaman diminta untuk kali kedua, masa tindak balas meningkat secara mendadak.

10

Kadang kala kandungan disimpan di sebilangan pelayan di seluruh dunia. Rangkaian Penghantaran Kandungan mengarahkan pengunjung ke pelayan geografi yang terdekat dengannya. Sekiranya anda tidak menggunakan Rangkaian Penghantaran Kandungan, nonaktifkan pilihan ini.

8. Proksi Berbalik

11

Dengan proksi terbalik, fail statik anda disimpan ke pelayan yang berlainan di seluruh dunia dan dapat diakses melalui awan oleh pelawat. Lebih baik tidak mengaktifkannya untuk laman WordPress

9. Pemantauan

12

Anda harus mengaktifkan Pemantauan hanya jika anda ingin mempunyai statistik terperinci mengenai prestasi laman web dan pelayan anda dan jika anda sudah biasa dengan Peninggalan Baru.

10. Pelbagai

13

Dapatkan kunci API dengan mengikuti pautan yang diberikan di bawah medan dan kemudian masukkan di medan Kunci API Kelajuan Halaman. Pilihan lain hanya untuk pengguna maju.

11. Tetapan debug dan Import dan Eksport.

Debug memberikan maklumat terperinci mengenai setiap cache dan dapat dilihat secara terbuka dalam kod sumber halaman. Ini akan membantu anda mengetahui apa yang berfungsi dan yang tidak. Aktifkan hanya apabila diperlukan dan matikan tidak lama kemudian.

14

Semua tetapan boleh dieksport dan kemudian diimport kemudian ke laman web yang sama atau lokasi yang berbeza dan berfungsi sebagai sandaran yang baik.

Faktor utama kejayaan penggunaan plugin ini adalah kekangan perisian dan konfigurasi penyedia hosting. Sekiranya persekitaran hosting anda tidak sesuai, atau jika pilihan konfigurasi terbukti terlalu banyak untuk anda, anda mungkin ingin kembali ke W3 Super Cache yang lebih mudah kerana kebanyakan pelayan dapat berfungsi dengan optimum dengan pemalam ini pada pemasangan yang sangat asas.

Jeffrey Wilson Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me