10 Peraturan Penting Untuk Pemasaran Instagram yang Berkesan

2020 adalah tahun Instagram. Platform ini berada di antara 6 rangkaian sosial terkemuka di seluruh dunia menurut Statista dengan 1 bilion akaun aktif bulanan. Blogger dalam pelbagai bidang telah menggunakannya untuk menjangkau ribuan pengikut dan meningkatkan interaksi di saluran dan blog mereka.


Sama ada anda memutuskan untuk menjadikan Instagram sebagai salah satu saluran pemasaran media sosial utama anda atau hanya platform penjanaan trafik kecil, belajar menggunakannya hanya akan menguntungkan anda..

Saya menemu ramah beberapa blogger yang berjaya menggunakan Instagram untuk meningkatkan khalayak mereka dan bertanya bagaimana mereka melakukannya. Dalam siaran ini, anda akan belajar tentang cara mereka menjadikan Instagram berfungsi untuk usaha pemasaran mereka.

1. Mulakan dengan Asas

Sheila Flores, pengguna kuasa Instagram @sheilaflores__ dengan lebih daripada 20 ribu pengikut, memberikan anda beberapa petua yang jujur ​​untuk memulakan dengan pukulan:

Petua dari Pro: Tandakan Verkhovski

Instagram adalah platform unik dengan fokus utama memberi peluang kepada perniagaan untuk bercerita visual yang kaya. Ramai profesional web tidak menyedari bahawa Instagram bukan hanya untuk golongan muda tetapi merupakan platform yang baik untuk pemasaran yang menggunakan visual. Oleh itu, mereka tidak terlalu memperhatikan rangkaian sosial ini.

Kami menggunakan strategi memposting gambar keusahawanan berjenama dengan nama dan logo laman web kami. Ini sesuai dengan golongan muda kerana kebanyakan dari mereka adalah pemilik laman web dan webmaster. Satu gambar Instagram yang viral dapat membuat anda beribu-ribu pengikut dan bakal pelanggan.

Strategi Instagram kami [melibatkan]:

1. Memahami siapa sasaran audiens kami di Instagram
2. Merancang visual dengan cara yang benar-benar sesuai dengan penonton kita
3. Meningkatkan catatan kami dengan iklan untuk keterlihatan jenama
4. Memantau, mengukur dan menyesuaikan kempen sosial kita
5. Menambah senarai pengikut dan e-mel pelanggan kami.

Memahami khalayak anda sangat penting untuk kempen dan keterlihatan anda, dan itu satu-satunya cara untuk menjadikan semua kerja anda dari # 1 bernilai usaha.

Tanya de Kruijff, blogger dan artis kreatif di TwinklyTanya.com dan pemilik akaun Instagram @twinklytanya, menekankan koherensi sebagai ciri penting suapan anda:

Petua dari Pro: Minuca Elena

Minuca ElenaMinuca Elena

Setiap rangkaian sosial menarik pelbagai jenis penonton. Platform seperti Instagram dan Pinterest sangat sesuai untuk blogger yang banyak bergantung pada kandungan visual. Laman dari ceruk seperti fesyen, pelancongan, hiasan rumah, berkebun, makanan, fotografi menarik banyak lalu lintas ke blog mereka.

Perhatikan bio anda di Instagram. Tulis pernyataan misi anda (niche tempat anda menulis blog, jenis pembaca apa yang anda ingin bantu dan mengapa atau bagaimana). Anda boleh memasukkan semua ini hanya dalam beberapa ayat yang jelas. Juga, ingat untuk memasukkan pautan ke blog anda di bio anda.

Anda boleh menambahkan beberapa gambar peribadi untuk menjalin hubungan dengan pembaca anda (seperti foto di mana anda menggunakan produk tertentu yang anda promosikan, gambar dari persidangan blog dari niche anda atau hanya selfie mesra dari semasa ke semasa).

Berhati-hatilah untuk tidak berlebihan. Anda memerlukan pengikut yang tertarik dengan topik yang anda blog.

Tanya de Kruijff juga memberikan nasihat khusus mengenai cara menangani pautan langsung kembali ke blog anda di bio – dan tetap sama setiap saat tidak selalu merupakan cara yang tepat untuk pergi:

Pastikan ini bukan pautan umum ke laman utama blog anda. Pertama, khalayak anda tidak mempunyai alasan untuk mengklik pautan tersebut. Kedua, mereka mesti mencari jalan sendiri setelah mereka berada di blog anda. Jangkauan perhatian orang ramai di Internet tidak begitu bagus, jadi kita harus membuatnya semudah mungkin bagi mereka.

Kongsi pautan ke catatan blog terbaru anda. Dengan bit.ly anda boleh menjadikan URL ini lebih pendek dan anda dapat melihat berapa banyak orang yang benar-benar mengklik pautan anda. Kemudian, pastikan anda mempunyai banyak ajakan bertindak untuk mengklik pautan tersebut. [Tempat] yang paling jelas adalah profil anda – katakan seperti: “klik di bawah untuk menerima perancang yang boleh dicetak percuma” – tetapi sebutkan juga pautan anda dalam gambar yang anda kongsi.

Contohnya, jika anda telah berkongsi gambar pai labu yang cantik, anda boleh menulis: “Adakah anda mahu sekeping pai ini? Kemudian ikuti pautan di profil saya. “

Dengan kaedah ini, anda perlu banyak menukar pautan di bio anda, tetapi ia akan sangat berbaloi. Orang sebenarnya akan mengikuti pautan [dan bahkan] orang yang telah lama mengikuti anda akan mempunyai alasan untuk terus mengklik pautan anda.

Pada tahun 2016, Instagram mengemas kini algoritma untuk hanya memaparkan foto yang dianggapnya lebih menarik dalam pemberitaan berita, biasanya gambar yang paling banyak mendapat perhatian (suka, komen, pandangan) paling cepat, dan dalam niche atau genre pengguna kebanyakan terlibat dengan.

Itu membuka strategi pemasaran yang menarik untuk dicuba di Instagram:

  • Manfaatkan video Boomerang (video yang diputar ke belakang setelah bermain secara normal selama beberapa saat, ciri Instagram yang menyeronokkan yang disukai pengguna)
  • Jadualkan siaran untuk disiarkan pada masa-masa di mana penonton anda paling senang menerima
  • Posting kandungan niche yang anda tahu akan menarik perhatian mereka
  • Balas komen dengan cepat atau sekurang-kurangnya “suka” dengan “hati”

Juga, beralih ke akaun Perniagaan jika anda belum melakukannya, jadi anda dapat memeriksa lebih banyak statistik dan mempunyai data pemasaran yang lebih baik.

Instagram Stories, aplikasi yang membolehkan pengguna memposting foto, video dan acara live streaming yang berakhir setelah 24 jam, a la Snapchat, telah mengalami pertumbuhan yang memilukan sejak tahun lalu. Cerita Instagram mengalahkan Snapchat pada tahun 2017 dengan ledakan 300 juta pengguna aktif setiap hari dan ciri interaktifnya seperti tinjauan pendapat dan pilihan Swipe Up untuk mengunjungi pautan (jika anda mempunyai 10k + pengikut) memudahkan pengguna berinteraksi dengan jenama. Selain itu, pengguna Instagram selalu dapat membalas Cerita melalui Langsung (sistem pesanan Instagram sendiri).

Cara terbaik untuk memanfaatkan Kisah Instagram untuk jenama anda adalah menggunakannya untuk tinjauan cepat, tawaran sensitif masa dan berita yang anda mahu pengikut anda baca dalam 24 jam akan datang, dan sesi streaming langsung acara jenama seperti Q&A, ucapan dan perjumpaan, dan bahkan mengadakan webinar dengan pakar lain.

Cerita juga penting untuk kekerapan kemas kini anda dalam suapan berita pengikut anda: semakin banyak pengguna menanggapi Cerita anda atau berinteraksi (mis. Mengundi dalam tinjauan), semakin banyak siaran anda yang akan mereka lihat di suapan mereka.

4. Bina Hubungan dengan Instagrammers Lain

Pengguna Instagram yang lain mungkin atau tidak menjadi persaingan anda, tetapi anda tidak boleh salah dengan membina hubungan – sama ada mereka membawa kepada pengikut baru (dan pembaca blog) atau perkongsian.

Sheila Flores mengesyorkan agar anda mencari akaun yang mempunyai minat khusus yang sama, dan meluangkan masa untuk mengulas visual mereka:

Setelah anda berpuas hati dengan penampilan profil anda, inilah masanya untuk mula mengembangkan [penonton]. Cadangan saya adalah melibatkan: cari akaun dengan minat yang sama seperti anda, seperti gambarnya, komen sebanyak mungkin gambar yang anda boleh.

Akaun yang lebih kecil cenderung mengikuti anda jika anda menunjukkan minat terhadap catatan mereka, tetapi juga penting untuk memberi komen mengenai akaun yang lebih besar. Ini kerana profil ini mempunyai banyak tontonan setiap minit, dan jika orang-orang itu melihat komen anda, anda mungkin akan mendapat kunjungan dari mereka juga.

Flores menerangkan pentingnya komen lebih jauh, dan mengapa mereka menjadi pilihan terbaik untuk membina hubungan tulen dan lalu lintas yang berkualiti:

Menyukai dan mengulas siaran orang lain adalah kaedah terbaik untuk menjalin hubungan dan menjalin hubungan. Tunjukkan minat sebenar, bukan hanya komen satu perkataan. Sekiranya mereka benar-benar berminat untuk terlibat dengan anda, mereka akan menghubungi anda. Pastikan anda membalas semua komen pada gambar anda. Tunjukkan bahawa anda aktif dan berminat dengan pengikut anda.

Petua lain ialah bertanya soalan dalam catatan anda. Dengan cara itu, anda akan mendorong orang untuk memberi komen mengenai gambar anda.

Dan lagi: kekal di tempat anda. Penting untuk berinteraksi dengan orang yang berminat dengan apa yang anda hantar. Itu akan menjadikan anda mendapat pengikut setia yang menyukai apa yang anda lakukan. Mendefinisikan sektor anda juga akan [memasukkan] anda sebagai pengguna yang disarankan untuk mengikuti instagram yang memulakan akaun di ceruk yang sama dengan anda.

Tanya de Kruijff berkongsi strategi suka dan komen yang paling sesuai untuknya, dan kesalahan yang dia pelajari. Dia berkata:

Sentiasa bertindak balas terhadap orang yang telah memberi komen pada gambar anda. Cari orang di tempat anda secara aktif dengan melayari hashtag yang berkaitan, dan suka dan komen gambar mereka. [Inilah yang] saya dapati yang terbaik:

1. Tidak suka hanya satu gambar.

Lawati profil mereka dan sukai sekurang-kurangnya tiga gambar mereka. Hanya dengan itu anda akan menonjol antara semua orang lain yang menyukai gambar terbaru mereka.

2. Komen berfungsi lebih baik daripada suka.

Saya selalu cuba mengulas sekurang-kurangnya satu gambar. Tidak memerlukan terlalu banyak masa, dan kemungkinan anda akan mendapat balasan.

3. Sentiasa menjadikan komen anda peribadi.

Saya rasa saya hebat dengan memberi komen seperti: “Oh, cantik sekali!” Atau: “Wow, itu menggemaskan!” Tidak banyak yang saya tahu bahawa komen saya boleh disalah anggap sebagai bot. Malangnya, Instagram penuh dengan bot. Ini adalah akaun yang menggunakan komen generik dan mengirimkannya ke setiap gambar dengan hashtag tertentu.

Mereka mengatakan seperti: “Tembakan yang bagus! / Sejuk! ? / Itu hebat!” atau mereka hanya memberi komen dengan senyuman. Masalahnya, saya juga sering memberi komen dengan senyuman! Saya tidak tahu orang mungkin salah mengira komen saya untuk bot. Oleh itu, apa yang harus anda komen? Apa-apa yang terperinci biasanya berfungsi. Contohnya: “Saya sangat menyukai garis-garis pada skirt anda!” Atau: “Saya selalu ingin mengunjungi Prague, saya berharap dapat mengikuti jejak anda suatu hari nanti!”

4. Kemukakan soalan.

Mengulas, secara amnya, sangat berharga, tetapi jika anda benar-benar ingin berhubung, ajukan soalan yang didahului dengan pujian, [jika mungkin]. Orang menyukainya apabila anda menunjukkan minat terhadap karya mereka, dan kebanyakan mereka senang menjawab sebarang pertanyaan mengenai siaran mereka. [Komen] adalah permulaan perbualan yang berharga.

5. Gunakan kumpulan Facebook untuk mempromosikan diri anda (dengan cara yang asli).

Terdapat kumpulan Facebook yang wujud untuk mempromosikan blog / Instagram anda.

Pastikan anda tidak hanya melepaskan pautan anda! Terlibat dengan ahli yang lain. Juga, pastikan anda aktif dalam kumpulan lain di tempat anda. Saya selalu menyiarkan gambar Instagram saya dalam kumpulan coretan atau perancang. Semasa melakukannya, saya selalu memastikan saya meletakkan pemegang Instagram saya di sudut gambar. Ini membuat orang tidak mencuri karya saya, tetapi ia juga mencantumkan pegangan saya ke dalam pemikiran orang-orang di ceruk saya. Sekiranya mereka menyukai gambar anda, mereka akan mengunjungi Instagram anda untuk lebih banyak lagi.

Sekiranya anda melakukan semua ini, anda akan menjalin hubungan yang sangat baik dan berharga dengan blogger lain. Ia mungkin seperti kerja keras, tetapi sebenarnya tidak perlu menghabiskan banyak masa anda, dan pada akhirnya semuanya berbaloi.

Sebagai tambahan kepada instagram yang berpikiran sama di ceruk anda, hubungi niche atau influencer industri. Sekiranya anda menulis blog mengenai topik yang sama dan menunjukkan nilai anda, mereka mungkin ingin menyokong anda dan memberi pendedahan.

Namun, perlu diingat bahawa pengaruh dengan beribu-ribu pengikut mungkin tidak berinteraksi dengan anda sama sekali, sekurang-kurangnya bukan pada mulanya dan tidak jika anda tidak berada dalam rangkaian yang sama. Anda mungkin mendapat peluang yang lebih baik dengan akaun kecil. Dalam kata-kata Tanya de Kruijff:

Terlibat dengan akaun kecil, atau akaun dengan jumlah pengikut / pengikut yang sama. Instagrammers dengan pengikut 15K mungkin membalas komen anda, tetapi tidak mungkin mereka akan mengunjungi akaun anda, apalagi mengikuti anda.

Mereka hanya mendapat terlalu banyak perhatian untuk dapat mengikuti semua itu. Akaun yang lebih kecil mendapat lebih sedikit mesej, jadi kemungkinan besar mereka menyedari anda. Juga, mereka lebih cenderung melihat anda sebagai contoh [untuk diikuti] dan oleh itu mula mengikuti anda.

5. Tiada Pautan Langsung Tidak Berarti Tidak Promosi

Oleh kerana Instagram tidak membenarkan pautan dalam catatan, menambahkan pautan dan CTA ke grafik (gaya infografik) sangat penting. Sebagai contoh:

catatan Instagram twittercounterSumber: Kaunter TwitterCatatan Instagram rtrentthompsonSumber: rtrent Thompson

Sheila Flores, seperti Tanya de Kruijff, menyarankan agar anda memanfaatkan pautan langsung di bio dan mengarahkan catatan anda kepadanya:

Saya fikir [menambah pautan langsung] akan menjadi peningkatan yang hebat, tetapi kerana itu tidak mungkin sekarang, saya cadangkan meletakkan pautan [catatan blog baru anda] di bio anda.

Kemudian hantarkan gambar dan terangkan dalam kapsyen apa yang dapat dijumpai oleh orang di blog anda. Saya meletakkan “Pautan dalam Bio” dan nama pengguna saya selepas itu (contoh: @nama). Ini adalah cara untuk mempermudah orang untuk kembali ke bio anda dan mengklik pautan.

Juga, manfaatkan saluran sosial anda yang lain untuk berkongsi dan menyiarkan semula gambar dan video Instagram anda. Anda akan dapat menambahkan pautan langsung di saluran anda yang lain, sehingga meningkatkan keterlihatan anda dan mendapatkan lebih banyak penukaran untuk kandungan khas anda.

6. Jenama Imej dan Video Anda

Oleh kerana Instagram adalah platform yang berorientasikan visual dan anda tidak dapat menambahkan pautan langsung ke kandungan blog anda, sangat penting bahawa gambar yang anda tambahkan pada catatan anda diberi jenama yang kuat agar berkesan.

Lihat contoh ini dari McDonald’s:

Catatan Instagram berjenama McDonaldSumber: McDonalds

Penggunaan warna, fon dan persembahan jelas sekali McDonald’s dan pengguna akan mengingati video ini kerana mengenai produk McDonald’s.

7. Gunakan Hashtag untuk Keuntungan Anda

Menggunakan hashtag dalam catatan di Instagram adalah cara anda dijumpai dan membuat sambungan, tetapi ia akan berfungsi dengan lebih baik lagi jika anda berinteraksi dengan instagrammers lain menggunakan hashtag yang sama sebelum anda mempostingnya.

Walau bagaimanapun, anda ingin mengelakkan hashtag yang sesak, sama seperti anda ingin mengelakkan kata kunci persaingan yang tinggi ketika mengoptimumkan catatan blog anda untuk mesin carian.

Tanya de Kruijff berkongsi strategi untuk memilih hashtag yang tepat untuk kandungan anda:

Sekiranya anda mahu orang memperhatikan anda di Instagram, anda tidak boleh menggunakan [hashtag]. Tetapi bukan sahaja anda perlu menggunakannya, anda juga harus menggunakannya dengan betul. Menambah hashtag generik seperti #travel, #food atau #cats tidak akan memberi kebaikan kepada anda. Hashtag tersebut sering digunakan, sehingga catatan anda akan hilang ke dalam Instagram dalam beberapa saat.

Anda harus meneliti hashtag mana yang berfungsi dengan baik di ceruk anda. Anda boleh melakukannya dengan memasukkan hashtag di bar carian Instagram.

Sebagai contoh, saya berkongsi banyak coretan pada suapan saya. Sekiranya saya menaip #doodle di bar carian, ini menunjukkan hashtag ini mempunyai lebih daripada 13 juta siaran. Sama sekali tidak berguna.

Tetapi ia juga menunjukkan sekumpulan hashtag lain yang bermula dengan perkataan doodle. #doodledrawing misalnya, yang mempunyai 9,457 siaran. Itu sempurna! Sekiranya anda memulakan dengan akaun anda, saya akan menasihatkan kira-kira separuh daripada hashtag anda mempunyai antara 1.000 hingga 10.000 siaran dan separuh lagi antara 10,000 dan 100,000.

Walaupun begitu, mencari jumlah catatan yang betul dalam hashtag tidak mencukupi. Anda perlu mengklik pada hashtag untuk melihat jenis gambar yang dikongsi orang dalam hashtag ini. Adakah gaya anda sesuai dengan hashtag ini? Beberapa hasil mungkin mengejutkan anda. Dalam kes saya, #doodlesofig dengan 43,643 siaran kelihatan sempurna.

Tetapi apabila saya mengkliknya, saya melihat hashtag ini dipenuhi dengan … anjing! Labradoodles tepat. Orang-orang yang melayari kategori ini tidak begitu berminat dengan gambar saya sebagai anak anjing berbulu.

Oleh itu, pastikan hashtag anda mempunyai antara 1,000 dan 100,000 siaran dan foto anda sesuai dengan kandungan dan gaya mereka. Oh, dan anda dibenarkan menggunakan sehingga 30 hashtag. Gunakan semuanya!

Mulai 2017, hashtag tidak lagi berfungsi dalam komen untuk dipaparkan dalam hasil carian. Mereka mesti diletakkan dalam kapsyen siaran agar mereka dapat dicari dan diikuti (ya, sekarang pengguna dapat mengikuti hashtag seperti mereka melakukan akaun!).

8. Permudahkan Jenama (dan Diri Anda) untuk Beriklan Di Instagram

Anda mungkin ingin menjana wang dengan Instagram, mendapatkan jenama untuk beriklan di saluran anda, dan pada masa yang sama anda mungkin ingin keluar dan mencari akaun Instagram untuk diiklankan untuk meningkatkan lalu lintas dan meningkatkan usaha penjenamaan anda.

Ivan Kostadinov, ketua carian berbayar di Local Fame, menunjukkan bahawa anda

Kostadinov menerangkan:

Matlamat kami adalah untuk mewujudkan kehadiran yang lebih baik di Instagram dan kami terpaksa mencari blogger makanan yang mempunyai sejumlah besar pengikut aktif sebenar di rangkaian sosial ini. Seperti yang anda lihat @poppy_loves_london mempunyai 28 ribu pengikut dan beribu-ribu orang menyukai catatannya secara berkala, dia juga cukup aktif dan pengikutnya menyukai siarannya dan menyetujui pilihan makanannya.

Kami juga cukup meyakinkan ketika menghubunginya dan sebenarnya kami tidak menghubungi blogger lain kerana sama ada dia atau tidak ada orang lain – [akaun] Instagramnya bagus.

Jadi ya, jika anda ingin meningkatkan kehadiran Instagram, pilihlah pemasaran influencer tetapi buat kajian yang hebat kerana anda tidak mahu blogger / influencer, anda memerlukan yang betul.

Seperti Kostadinov, pilihlah untuk mencari akaun Instagram yang betul untuk diiklankan, kerana semakin banyak jangkauan jangkauan anda, semakin sedikit anda akan membuang masa, wang dan sumber daya untuk kempen promosi yang tidak akan berhasil.

Sekiranya anda tidak mahu melakukan jangkauan yang disasarkan secara manual, anda masih boleh beriklan di suapan berita Instagram.

9. Aktifkan di Komuniti Blogger

Seperti yang dijelaskan oleh Tanya de Kruijff dalam wawancara untuk Titik # 4, dan seperti yang saya nyatakan dalam kaedah lalu lintas percuma saya di sini di WHSR, terdapat kumpulan Facebook yang didedikasikan sepenuhnya untuk promosi Instagram.

Salah satu kumpulan terbesar dan paling aktif dalam pengertian ini adalah Instagram Posse, sebuah komuniti untuk instagram yang saling membantu untuk saling terlibat dan menghitung pengikut. Sehingga September 2016, jumlah kumpulan adalah 9,000+ ahli di ceruk Kecantikan, Perjalanan dan Keibubapaan. Instagram Posse berfungsi untuk keuntungan pengguna dengan Komen Pod untuk membina penglibatan, cabaran 30 hari dan kritikan akaun.

Kumpulan ini mempunyai hashtag sendiri di Instagram untuk meningkatkan penglibatan komuniti. Memang, hashtag juga dibuat untuk komuniti di platform dan terdapat banyak untuk blogger: #bloggerslife, #problogging, #businessbloggers, #bloggingbootcamp dan sebagainya.

Berhati-hatilah dengan syarat dan peraturan setiap komuniti datang. Sebagai contoh, Instagram Posse mempunyai peraturan yang menentang promosi diri, permintaan ‘ikuti saya’ dan permintaan perniagaan. Komuniti lain akan membenarkan promosi diri, tetapi anda masih harus mematuhi peraturan tuan rumah.

Awasi juga peraduan dan pautan Instagram – ini adalah peluang yang baik untuk rangkaian. Anda boleh membuat kumpulan, peraduan dan pautan sendiri.

10. Gunakan Pencarian Instagram dengan Bijak

Cari hashtag, influencer (selalunya, mereka mempunyai ikon yang disahkan di sebelah nama mereka, seperti @businessinsider) dan akaun kecil di ceruk atau industri yang sama.

Hasil pertama dalam carian Instagram akan selalu mengembalikan hashtag yang paling aktif, diikuti dengan akaun yang paling aktif. Adalah idea yang baik untuk memulakan dengan profil teratas ini dan kemudian menyempitkan ke hashtag dan akaun – yang biasanya dihubungkan dalam siaran yang akan anda temukan – berjalan dengan jumlah yang lebih kecil.

Tidak perlu dikatakan bahawa carian anda di Instagram harus lebih berfokus pada hashtag daripada pada akaun, kerana hashtag adalah pusat aktiviti Instagram dan di mana anda akan menemui orang di tempat anda.

Cara Meningkatkan Jumlah Pengikut Instagram Anda?

Pada bulan Jun 2016, Neil Patel menerbitkan infografik menarik tentang bagaimana dia memperoleh 1.000 pengikut pertamanya.

Infografik melaporkan statistik yang menarik, termasuk bahawa penglibatan setiap pengikut di Instagram adalah 4.21% – jauh lebih tinggi daripada di Facebook dan Twitter.

Sebagai tambahan kepada nasihat yang telah diberikan dalam pos yang anda baca, inti panduan Neil terdapat pada:

  • Mempunyai sekurang-kurangnya 7 gambar sebelum anda mula mempromosikan saluran Instagram anda
  • Sambungkan akaun Instagram anda ke Facebook untuk liputan yang lebih luas
  • Seperti banyak catatan instagram yang lain dan tulis @ komen dalam komen
  • Hantarkan suapan hantaran Instagram (dengan hashtag) di laman web anda
  • Hantar pada hari Ahad untuk lebih banyak pertunangan
  • Akhir sekali, usaha anda akan lebih baik jika anda menerbitkan gaya hidup dan gambar peribadi (acara syarikat dan blog akan menjadi roti dan mentega anda di Instagram)

Sesungguhnya, kandungan terbaik yang boleh anda terbitkan di Instagram adalah berkaitan dengan acara sosial, gambar gaya hidup dan sebarang visual yang melibatkan orang dan objek sehari-hari.

Aaron Lee dari PostPlanner juga menyiarkan kajian kes mengenai pertumbuhan pengikut Instagram mereka, dan anda akan melihat bahawa kebanyakan nasihat yang diberikan mencerminkan perkara yang dibincangkan dalam catatan ini.

Petua luar biasa dari jawatan Lee adalah:

Kadang-kadang perniagaan cuba membuat hashtag mereka sendiri, yang biasanya tidak berfungsi. Sekiranya perniagaan anda tidak mempunyai pengikut yang besar, cukup gunakan hashtag popular seperti #tbt, #photooftheday dan #love untuk mempromosikan siaran anda.

Dia juga mencadangkan agar anda mengadakan pertandingan untuk meningkatkan penglibatan dan pendedahan, idea yang baik apabila anda mempunyai pengikut yang setia (sekurang-kurangnya 100 pengguna).

Saya akan menambah bahawa anda masih boleh membuat hashtag anda sendiri, tetapi selalu memasukkannya dengan hashtag yang popular dan relevan yang akan membantunya mencapai pendedahan. Anda sudah membaca nasihat serupa dalam pengertian ini dari para wawancara yang dipetik dalam petikan sebelumnya, walaupun pengalaman mereka dengan hashtag sedikit berbeza.

Pada # 9, anda mengetahui bahawa komuniti dan Kumpulan Facebook wujud untuk membantu anda membuat rangkaian dan meningkatkan jumlah pengikut anda secara semula jadi melalui interaksi dan hubungan. Sheila Flores, yang saya sebutkan berulang kali dalam artikel ini, adalah salah satu instagram yang berjaya menggunakan Kumpulan Facebook untuk membina pengikut mereka – memang, saya bertemu dengannya di kumpulan Instagram Posse (disebut dalam # 9). Sehingga September 2016, akaun @sheyfmnya berjumlah 13k + pengikut.

Sebagai petua, saya akan mengesyorkan anda menjauhkan diri daripada amalan membeli pengikut yang tidak jelas. Pengguna Instagram cenderung mengabaikannya, jadi kepercayaan mereka pada saluran anda cenderung mengambil hidung jika mereka melihat tren dalam hal itu. Jangkauan yang disasarkan masih merupakan pertaruhan terbaik anda.

Analisis Instagram: Mengukur Kejayaan Anda

Apabila anda menaik taraf akaun Instagram anda ke profil Perniagaan, anda akan diberi alat analisis (Instagram Insights) untuk mengukur kejayaan Instagram anda.

Setiap catatan dan cerita mendapat metriknya sendiri dan anda juga boleh mendapatkan statistik pengikut anda (lokasi, jam dan hari mereka paling aktif di Instagram, taburan jantina dan umur) dan cara mereka berinteraksi dengan kandungan anda. Faktor visualnya kuat sehingga anda dapat mendapatkan gambaran keseluruhan mengenai pertunangan anda sekilas.

pandangan instagram mengenai profil

Tangkapan skrin di atas menunjukkan beberapa ciri profil Perniagaan dengan Wawasan: halaman profil anda memberitahu anda berapa banyak lawatan unik yang anda terima dalam 7 hari terakhir, sementara satu catatan disertakan dengan nombor pertunangan (suka, komen, item yang disimpan ke koleksi) dan jangkauan global jawatan itu.

Anda juga dapat menggunakan Google Analitis dengan peretasan ini untuk mengukur berapa banyak lalu lintas rujukan dari Instagram yang anda terima ke blog anda, dan bagaimana ia meningkat sejak anda mula mengerjakan rancangan pemasaran Instagram anda. Anda harus melihat peratusan dan jumlah lalu lintas rujukan dari peningkatan Instagram.

Akhirnya, anda dapat mengumpulkan data secara manual seperti yang dijelaskan dalam artikel yang saya tulis pada bulan Mei mengenai metrik media sosial dan blog.

Data yang ingin anda kumpulkan dari Instagram merangkumi:

  • Suka
  • Komen
  • Klik
  • @Sebutan
  • Pengikut
  • Keseluruhan penglibatan (visual yang paling disukai / dikomentari / diklik dan waktu paling sibuk sepanjang hari)
  • Penukaran (peningkatan penjualan / muat turun / paparan halaman sejak anda berkongsi kandungan berjenama di Instagram)

Kembalilah ke spreadsheet anda setiap bulan atau pada akhir kempen jangkauan / penglibatan untuk melihat apa yang mengubah usaha anda.

Mutiara Kebijaksanaan Instagram (Takeaway)

Ringkasnya, Instagram adalah platform yang bagus untuk digunakan untuk usaha pemasaran anda jika khalayak sasaran anda berorientasikan visual dan anda dapat menghasilkan gambar yang menarik dan mesra untuk menyokong jenama anda.

Sheila Flores mengingatkan anda bahawa kejayaan Instagram anda berdasarkan pendedahan:

Instagram adalah rangkaian sosial dengan lebih daripada 500 juta pengguna di seluruh dunia. Fikirkan berapa banyak trafik yang anda dapat ke blog anda jika anda menggunakannya dengan cara yang betul! Dan bagaimana anda mendapat lalu lintas? Mempunyai pendedahan. Dan untuk melakukan itu, anda mesti mempunyai perkara yang jelas: tentukan niche anda, kongsi kandungan berkualiti, terlibat dan tetap. Ikuti langkah-langkah ini dan dalam masa yang singkat anda akan mendapat pendedahan yang hebat.

Tetapi pendedahan sahaja tidak akan berjaya. Anda perlu memberikan nilai untuk penonton atau pengikut. Flores menambah:

Cari akaun yang anda suka dan tunjukkan minat untuk siaran mereka: suka dan komen. Sekiranya mereka mengambil berat tentang akaun mereka, mereka akan membalasnya. Ia memerlukan masa untuk instagrammer baru, tetapi jika anda melakukannya dengan cara yang betul, pengikut anda akan semakin cepat setiap hari. Ini bermakna setiap gambar yang anda hantar akan memberi anda lebih banyak pendedahan. Sebaik sahaja anda mendapat pendedahan yang besar, akaun anda akan bernilai tinggi.

Nilai yang anda berikan memerlukan sokongan kualiti, gambar berjenama dan / atau video untuk menarik perhatian pengguna dan membawa mereka ke blog anda. Anda juga memerlukan hashtag yang membantu mendorong lalu lintas yang disasarkan ke kandungan Instagram anda. Minuca Elena berkata:

Sertakan gambar berkualiti tinggi dalam catatan blog anda dan tandakan dengan logo dan tajuk siaran anda. Sertakan ajakan bertindak yang jelas semasa anda membagikannya di Instagram. Gunakan hashtag yang relevan yang akan membantu anda menarik pembaca yang tepat. Jangan gunakan hashtag yang tidak berkaitan dengan kandungan anda hanya kerana popular. Juga, berhati-hati agar tidak mempunyai terlalu banyak hashtag. Tiga atau empat untuk setiap foto sudah cukup.

Dan anda perlu berkongsi (berjenama) kandungan yang sesuai dengan keinginan dan keperluan khalayak anda. Dalam kata-kata Mark Verkhovski:

Kejayaan terbesar kami adalah dengan membuat gambar yang menarik yang dapat disampaikan kepada khalayak kami. Memes, petikan inspirasi, petua pro, infografik – ini adalah visual yang kami gunakan untuk memberi kesan kepada khalayak sasaran. Semua gambar kami diberi tanda air dengan logo dan nama laman web yang mempromosikan pengiktirafan jenama dan mendorong lalu lintas ke laman web kami.

Juga, suka dan komen. Menyukai dan memberi komen adalah nadi dari semua hubungan di Instagram, tetapi mereka hanya berfungsi apabila mereka asli. Sebagaimana Tanya de Kruijff berkongsi:

Saya banyak mengulas mengenai catatan orang lain. Selalunya komen ini dibalas dengan komen! Juga, kumpulan Facebook sangat membantu. Saya selalu mengambil bahagian dalam utas di mana anda mesti suka dan mengulas beberapa gambar dalam suapan masing-masing.

Tetapi yang sama pentingnya (atau lebih penting lagi): Saya tidak pernah mengambil bahagian dalam ikutan follow4follow. Mereka mungkin kelihatan menarik, kerana anda akan mendapat banyak pengikut baru dengan mudah. Tetapi mempunyai pengikut yang sebenarnya tidak peduli dengan suapan anda, adalah bunuh diri Instagram. Instagram akan menganggap suapan anda tidak cukup menarik untuk ditunjukkan kepada pengikut anda. Semakin banyak orang terlibat dengan kandungan anda, semakin banyak orang dalam senarai pengikut anda yang sebenarnya dapat melihat siaran anda dalam suapan mereka.

Mengenai kekuatan visual di Instagram, dia menambah:

Hantarkan gambar yang akan memberi kesan kepada rasa ingin tahu pengikut anda. Catatan anda semestinya sedikit penggoda untuk artikel blog anda. Itu bergantung pada niche anda bagaimana melakukan ini dengan cara yang terbaik. Sekiranya anda mempunyai blog makanan, anda boleh menghantar resipi anda di blog anda dan gambar di Instagram yang membuatkan pengikut anda sangat berminat dengan resipi ini. Sekiranya anda mempunyai blog pelancongan, anda dapat menunjukkan kepada penonton anda gambaran menakjubkan tentang cakrawala New York pada waktu malam dan membiarkan mereka mengunjungi blog anda untuk bar dan kelab yang anda cadangkan. Sekiranya blog anda mempunyai subjek yang lebih abstrak, memberi nasihat mengenai blogging, Instagram mungkin tidak seperti platform paling logik untuk mempromosikan diri anda. Tetapi anda boleh! Anda boleh berkongsi petikan dari artikel anda dan menggunakan keterangan sebagai blog mini. Sekiranya mereka mahukan nasihat yang lengkap dan terperinci, mereka mesti mengunjungi blog anda. Kemungkinannya tidak berkesudahan.

Akhir sekali, tip teknikal (masih dari Tanya de Kruijff):

Kini, hashtag hanya akan memaparkan gambar anda kepada khalayak pilihan anda. Agar mereka benar-benar menyukai dan mengikuti anda, anda memerlukan gambar yang jelas dan terang. Gunakan kamera yang bagus, pencahayaan terang dan semula jadi dan edit foto anda sebelum mengepos. Jangan risau, kamera tidak semestinya menjadi DSLR yang mewah. Saya merakam 99% gambar semasa saya dengan telefon saya, Samsung Galaxy S7 Edge. Untuk penyuntingan saya menggunakan aplikasi Photo Editor Pro percuma atau pilihan edit di Instagram.

Menjadikan Instagram berfungsi untuk usaha pemasaran anda, bagaimanapun.

Jeffrey Wilson Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
    Like this post? Please share to your friends:
    Adblock
    detector
    map