5 Sebab Mengapa Pemasaran Kandungan Akan Selalu Membangunkan Pautan

Pemasaran kandungan atau pembinaan pautan? Mungkin kedua-duanya? Sebagai pakar SEO dan pemasar digital, kami menghadapi dilema mengenai kedua strategi ini. Seperti biasa, kami hanya mahukan yang terbaik untuk pelanggan kami.


Tetapi mari kita hadapi: Tanah SEO sebenarnya terbahagi kepada dua sekolah pemikiran, sama ada berpegang pada pendekatan SEO tradisional menggunakan pemasaran kata kunci dan membina pautan, atau mengejar pemasaran kandungan yang merangkumi beberapa tugas.

Ini mungkin bermula dari membuat kandungan yang berkualiti, hingga membangun kerajaan kehadiran dalam talian jenama melalui media sosial dan memanfaatkan rangkaian industri pengaruh.

Jadi, yang mana?

Dengan algoritma carian Google yang sentiasa berubah, tujuan utama kami adalah menggunakan kaedah yang jangka panjang, sangat lestari, dan menjamin hasil yang dapat diukur – sesuatu yang bukti penguin terkini, bukan hanya hari ini, tetapi untuk masa depan juga (dan haiwan apa pun -dasar jangka masa Google akan dilancarkan pada masa itu). Oleh itu, SEO tradisional yang merangkumi pembinaan pautan bukanlah kaedah paling sesuai sahaja.

Randy Fishkin dari SEOmoz menjelaskan dua ‘tanah’ ini – menghubungkan tanah bangunan dan tanah pemasaran kandungan – sebelumnya dalam episod Whiteboard Friday. Ini adalah perbincangan strategi yang mencetuskan pemikiran di kalangan webmaster dan pemasar, di mana selalu ada dua sisi kem. Untuk bersetuju untuk tidak bersetuju dengan salah satu daripada kedua-dua strategi ini, secara ambigu akan membawa kita ke kesimpulan yang membingungkan yang sepenuhnya akan mempengaruhi strategi dalam talian pelanggan kita.

Menggali dengan lebih mendalam dengan Pemasaran Kandungan dan Pembangunan Pautan

Premis kami mengapa pemasaran kandungan akan selalu berjaya berbanding pembinaan pautan tidak berakhir di sana. Ini bukan persoalan “mana yang”, melainkan “apa tujuan anda? Adakah untuk jangka pendek atau jangka panjang? ” Sekali-sekala, yang pertama pasti akan menang atas yang terakhir jika anda menembak untuk tujuan dan hasil jangka panjang.

Ringkasnya, pembinaan pautan adalah sisi teknikal pemasaran web, di mana tugas pakar SEO melibatkan kitaran tiga helai ini: penyasaran kata kunci, mencari senarai peluang pautan, dan mendapatkan pautan.

Membosankan? Tidak, tidak!

Di pihak mereka, kerja keras. Dan hasilnya dijamin akan datang lebih cepat dan dapat digunakan untuk tujuan jangka pendek jenama.

Sebaliknya, tanah pemasaran kandungan membosankan, menakutkan, dan rumit sehingga memerlukan anda menyewa bukan hanya pakar SEO, tetapi juga penulis, pengurus komuniti, penyalin atau jika anda bernasib baik, pemasar web yang mengetahui tali perdagangan penulisan kandungan, copywriting, dan media sosial.

Terlalu kompleks? Ya, dan ini adalah kerja keras kerana anda menumpukan pada strategi masuk.

Hasilnya tidak sampai semalam. Tidak seperti pembinaan pautan, ini akan memakan masa, tetapi hasilnya paling sesuai untuk tujuan jangka panjang dan kandungannya sangat Panda-bukti. Namun bagi pemasar web, merupakan prestasi yang mencabar untuk mendidik peniaga kecil dan pemula untuk menerapkan pendekatan ini kerana, seperti yang dinyatakan dengan jelas, hasilnya muncul untuk beberapa waktu.

Ringkasnya, pemasaran kandungan adalah kandungan + usaha + masa + kualiti + pengambilan pekerja tambahan yang setara dengan ganjaran jangka panjang, sementara pembinaan pautan adalah penyasaran kata kunci + mendapatkan pautan sama dengan hasil jangka pendek.

Mengapa Pemasaran Kandungan Kekal Menjadi Raja?

Premis kami tidak menunjukkan bahawa kami menyingkirkan pembangunan pautan, tetapi kami jelas dengan ini: pemasaran kandungan tetap menjadi raja dan kami menjadikan pembinaan pautan sebagai ratu di papan catur.

Mereka adalah dua perkara yang berbeza, tetapi dapat mencapai matlamat yang hampir sama. Umumnya eksklusif, tetapi tidak terhad untuk mendorong lalu lintas ke laman web, membina jenama, dan hubungan dengan khalayak, meningkatkan penukaran, dan meningkatkan kehadiran dalam talian. TETAPI, kesan masing-masing sama sekali berbeza-satu untuk jangka pendek dan yang lain untuk jangka panjang.

Search Engine Journal menjuluki mereka sebagai “Dua kacang polong yang berbeza dalam satu pod.” Anda tahu, ini bergantung pada apa yang sesuai untuk anda atau jenama pelanggan anda. Mari kita terokai mengapa:

1. Panda / Penguin-bukti

Google lebih pintar daripada yang anda fikirkan. Pencarian menjadi lebih manusiawi dan semula jadi, yang cukup menarik untuk SEO World, kerana mencari taktik automatik baru untuk membuat anda berada di puncak hasil carian tidak dapat dilaksanakan pada masa ini. Sekiranya anda terluka dengan kemas kini Penguin dan Panda, inilah yang perlu anda lakukan:

  • Fokus pada pemasaran kandungan untuk strategi SEO. Ia lebih dapat dipertahankan dengan kemas kini algoritma.
  • Jadilah manusia mungkin dengan cara anda menulis kandungan dan memanfaatkan saluran lain seperti media sosial dan aktiviti masuk untuk skalabiliti dalam jangka masa panjang.

2. Kandungan berkualiti boleh dihubungkan dan disukai

3Jumlah saham dalam catatan Mashable.

Orang ramai mahukan idea segar. Pernah terfikir mengapa Mashable dan HubSpot menjadi popular?

Kerana mereka menawarkan idea baru dan segar, yang mudah dihubungkan, bermanfaat dan bermaklumat kepada pembaca. Membangun pautan akan mengikuti sepanjang perjalanan anda untuk pemasaran kandungan.

Search Engine Watch mengatakan bahawa anda dapat mengukur nilai kandungan dengan lebih mudah daripada yang anda pautkan.

Mengapa?

Cukup sederhana. Apabila anda menyiarkan kandungan, anda dapat melihat berapa banyak pautan dan lalu lintas carian organik yang dihasilkannya – jumlah perkongsian media sosial dan lawatan rujukan di papan pemuka analisis.

3. Berkongsi dan lestari

4

Berasal dari pakar, Randy Fishkin mengatakan bahawa hanya satu kandungan atau pasangan setiap tahun atau dua dapat menjadi semua yang anda perlukan untuk menjadikan strategi pemasaran kandungan berterusan untuk jangka masa panjang.

Walaupun taktik ini dapat mewujudkan pembahagian antara dua kubu (soal kuantiti dan kualiti blog yang diposkan dan strategi membina pautan), contoh yang bagus dari sudut pandang ini adalah artikel dari The Sales Lion oleh Marcus Sheridan tentang bagaimana pemasaran kandungan telah disimpan perniagaan batu bata ini. Dia pergi dari lelaki kolam ke lelaki pemasaran.

Marcus www.Riverpoolsandspas.com menjadi laman web berenang yang diperdagangkan # 1 ketika dia mengubah strategi pemasarannya dengan menjadi pencerita tentang jenamanya. Bagaimana? Ringkas. Catatannya, “Harga Kolam Fiberglass: Berapa Banyak Kolam Renang Saya? ditulis pada tahun 2009 masih boleh dikongsi dan dikekalkan sehingga hari ini dan jelas menjawab pertanyaan pelanggan ‘yang paling banyak ditanyakan’ dan selalu di halaman 1 hasil carian Google.

4. Pendekatan berorientasikan pelanggan dan berorientasikan penyelesaian

Apa yang boleh lebih bermanfaat dan memuaskan?

Bagi kami, ini adalah untuk memuaskan pelanggan kami dan menyediakan kandungan berkualiti pendidikan yang dapat menyelesaikan masalah dan pertanyaan harian mereka mengenai produk dan perkhidmatan yang ingin mereka beli.

Dengan pemasaran kandungan, anda boleh menjadi yang murah hati pada siaran anda. Seperti yang sering dikutip dalam teknik copywriting Copyblogger, “Kemurahan hati itu seksi.” Bukan hanya akan membina kewibawaan anda sebagai pakar industri, tetapi juga akan membantu anda membina khalayak yang akan membina perniagaan anda untuk jangka masa panjang. Ketahui khalayak anda. Jadilah manusia yang puas dengan kandungan dan nikmati prosesnya.

5. Lebih banyak saluran untuk bereksperimen dan peluang untuk diterokai

Pemasaran kandungan memberi anda peluang untuk meneroka saluran pemasaran dalam talian yang lain sehingga anda mengetahui apa yang membuat pelanggan anda berdetik dan di mana mereka biasanya berduyun-duyun.

  • Adakah mereka pelanggan yang celik Facebook?
  • Adakah mereka melepak di komuniti G +?
  • Adakah mereka sekumpulan pembaca dan intelektual, lapar akan data dan maklumat berguna?

Dalam pemasaran kandungan, adalah syarat untuk melakukan perkara berikut:

  • Kenal pasti khalayak sasaran anda
  • Saluran terbaik untuk memanfaatkan tempat mereka menggunakan kandungan
  • Buat kandungan berkualiti yang: bermaklumat, mendidik, memberi inspirasi dan berharga untuk perbualan
  • Berinteraksi dengan masyarakat

Oleh itu, tidak ada satu taktik SEO yang sesuai untuk perniagaan kecil dan profesional ketika datang ke saluran media sosial seperti ceruk B2C atau B2B, tetapi kerana anda tidak terhad kepada aspek teknikal pembinaan pautan dan penyasaran kata kunci, pemasaran kandungan memberi anda peluang untuk diterokai.

Pemasaran kandungan merangkumi pelaburan pada kandungan yang diteliti dan ditulis dengan baik yang memerlukan hari penyalin yang baik untuk dibuat. Yang paling penting, jelas dan secara langsung menyelesaikan masalah pelanggan anda.

Kepada anda: Adakah pemasaran kandungan akan selalu berjaya membina hubungan?

Sekiranya kita bercakap mengenai matlamat jangka panjang dan membina kuasa jenama, pasti! Ini adalah kacang polong yang patut dikejar, terutamanya apabila laman web anda telah terjejas dengan kemas kini algoritma dari masa lalu atau anda mahu laman web ini dapat dipertahankan dengan kemas kini algo Google yang akan datang.

Tetapi ingat, proses pemasaran kandungan itu sendiri sukar dan memerlukan banyak usaha dan fokus berbanding dengan pembangunan pautan, namun ini adalah salah satu pelaburan terbaik dalam pemasaran dalam talian. Apa pendapat anda mengenai kedua-dua sekolah pemikiran ini di Dunia SEO?

Jeffrey Wilson Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
    Like this post? Please share to your friends:
    Adblock
    detector
    map