Bagaimana Blogger Super Berfungsi: Berkesan dengan Jadual Blog

Menguruskan blog bukanlah sesuatu yang mudah, terutamanya jika anda berusaha untuk menerbitkan siaran berkualiti yang disukai pembaca anda dan anda juga mesti meluangkan masa untuk mengembangkan produk lain, menjalankan buletin dan saluran sosial anda, dan mungkin juga menerbitkan beberapa catatan tetamu.


Sekiranya anda baru memulakan blog atau anda harus meninggalkan blog anda untuk mengendalikannya untuk sementara waktu, semua perkara yang harus dilakukan mungkin terdengar lebih menakutkan.

Catatan ini dapat menyelamatkan anda: sama ada anda seorang pemula atau blogger veteran, ini akan membimbing anda melalui asas-asas perancangan blog untuk berjaya menyatukan catatan tetamu dan pemasaran media sosial ke dalam kalendar blog anda.

Kerana – mari kita terus terang – menjalankan blog yang berjaya tanpa perancangan yang rapi adalah mustahil.

Asas Penjadualan Blog

Langkah pertama adalah mendapatkan kalendar atau buku harian (maya atau kertas) untuk menyusun rancangan anda.

Sekiranya anda tidak mahu mengeluarkan wang tambahan untuk bahan ini, terdapat banyak aplikasi percuma yang boleh anda muat turun ke telefon atau komputer anda, kalendar berasaskan PHP yang boleh anda pasang di laman web yang dihoskan sendiri atau kalendar yang boleh dicetak percuma yang boleh anda cetak keluar dan isi dengan tangan.

Sebaik sahaja anda mempunyai bahan, anda boleh mula merancang.

Panduan ini disusun seperti berikut:

  • Merancang kalendar anda
  • Kekal produktif
  • Kekal konsisten
  • Mengintegrasikan catatan tetamu ke dalam jadual anda
  • Mengintegrasikan pemasaran media sosial ke dalam jadual anda
  • Penyelesaian masalah (apabila perkara tidak berjalan seperti yang dirancang)

Selepas asasnya, anda akan membaca tentang cara memasukkan catatan bermusim dalam jadual anda, dan alat penjadualan yang dapat membantu anda membuat rancangan yang anda rasa selesa.

Mengapa Penjadualan Blog Sangat Penting?

Ray Addison dari RayAddisonLive.com adalah blogger baru yang telah tertanya-tanya bagaimana untuk menjadi teratur dan produktif dengan blognya. Setelah mencari nasihat pengurusan blog, dia memutuskan untuk blog setiap minggu dan berusaha untuk mematuhi rancangan itu, juga menggunakan “blogging hariannya sebagai inspirasi untuk penulisan lain yang saya lakukan.”

Addison belajar betapa pentingnya “menjadualkan tajuk di blog saya, jadi saya mempunyai tarikh akhir untuk bekerja dan memindahkan sesuatu ketika inspirasi saya berubah. Saya suka kebebasan mengedit di luar dan di luar pandangan. Saya juga menyukai kenyataan bahawa keperluan untuk terus membuat catatan bermaksud saya harus terus maju. “

Inilah kekuatan penjadualan blog.

Jadilah blogger super dengan panduan penjadualan blog iniYA, panduan yang anda baca adalah mengenai menjadi blogger super :-) Bagus, ya?

1. Merancang Kalendar Anda

Rebut kalendar anda dan sekat semua janji temu anda, cuti dan tugas penting lain yang harus anda utamakan dalam minggu atau bulan anda.

Langkah kedua adalah menyekat masa blog anda, kerana anda harus berpegang pada yang terbaik.

Nasihat saya sebagai blogger yang mempunyai beberapa masalah kesihatan adalah memberikan satu tarikh akhir yang lembut dan sukar:

  • Tarikh akhir yang lembut adalah tarikh akhir yang sesuai, masa dan hari anda benar-benar mahu menyediakan kandungan anda. Sekiranya tidak merasa selesa, anda boleh memindahkan tarikh akhir ini dengan mudah.
  • Tarikh akhir yang sukar adalah tarikh yang tidak boleh anda tunda lagi, kerana kehilangannya akan menghalang keseluruhan rancangan anda

Seorang blogger pintar menggunakan tarikh akhir yang lembut dan sukar untuk catatanJadilah blogger pintar dan tetapkan tarikh akhir yang lembut dan sukar untuk catatan anda!

Bekerja dengan tarikh akhir yang lembut dan sukar akan memberi anda fleksibiliti yang cukup untuk mengikuti penyelidikan, penulisan dan penyuntingan sekiranya kehidupan atau tugas perniagaan lain menghalangi jadual anda. Dengan kata lain, ia membantu anda terus berada di landasan yang betul.

Elizabeth Carter, ketua strategi di Clariant Creative Agency, mula menulis blog pada awal tahun 2000an. Pengalaman selama bertahun-tahun mengajarnya bahawa “tidak mempunyai jadual blog menjamin bahawa anda tidak akan blog secara konsisten.”

Perancangan boleh dilakukan setiap minggu, bulanan, setiap suku tahun, setiap enam bulan atau sekali setahun. Carter biasanya mendapat hasil terbaik ketika dia merancang kalendarnya setiap suku tahun, tetapi “Kadang-kadang saya mengurangkan kalendar bulanan” dan “Saya tidak dapat membayangkan penjadualan untuk apa-apa yang kurang daripada bulanan. Kehidupan berlaku, dan walaupun ada niat terbaik, kita sibuk dan menulis bahawa catatan blog akhirnya jatuh ke tepi jalan. Tindakan mudah untuk membuat blog direncanakan menghilangkan banyak tanggungjawab untuk menulis catatan yang sebenarnya, kerana bahagian sulit – yang muncul dengan idea – telah dilakukan. “

Carter menambah:

Menetapkan kalendar blog setiap suku tahun membolehkan anda mundur dan melihat gambaran besar blog anda. Kemungkinan besar, anda menarik lebih daripada satu jenis pembaca. Oleh itu, anda perlu memastikan anda mengimbangi catatan blog anda untuk mengatasi masalah setiap segmen khalayak anda. Perkara itu sukar dilakukan dalam jadual blog yang pendek, tetapi lebih mudah apabila anda melihat siaran bernilai tiga bulan.

Itu akan menjadi lebih mudah lagi jika anda dapat menjumpai 4 atau 5 topik di dalam niche anda, anda boleh berubah menjadi satu siri postingan, jadi anda dapat meneliti dan menemu ramah terlebih dahulu dan meningkatkan produktiviti anda.

Stan Kimer, presiden Total Engagement Consulting, memulakan perniagaan perundingannya sendiri dalam bidang kepelbagaian dan pengembangan kerjaya pada tahun 2010. Dia menggunakan blog untuk menunjukkan pengetahuannya mengenai subjek tersebut. “Membina badan kerja sangat kritikal. Oleh itu, saya sudah biasa menulis blog sejak akhir 2010 – dengan selalunya 2 atau 3 blog sebulan dan jarang sekali kehilangan sebulan. “

Dan ini bukan hanya mengenai blog – ada buletin yang harus dijaganya juga. “Saya menghantar buletin bulanan yang mendorong lalu lintas ke laman web,” kata Kimer, “jadi saya jarang menerbitkan blog pada minggu yang sama bulan saya menghantar buletin. Saya jarang menerbitkan lebih dari satu blog seminggu kecuali jika saya mempunyai keadaan khusus. “

Mulakan Kecil, tetapi Berusaha untuk Sentiasa “Tampak Hidup”

Pengarang dan penceramah Joyce Kyles lebih baik menulis blog setiap minggu. Nasihatnya kepada blogger baru adalah “melakukan apa yang saya diajar sebagai Power 90. Luangkan 90 minit sehari dan fokus sepenuhnya pada projek tertentu. Oleh itu, dua kali seminggu, saya menghabiskan 90 minit untuk menulis blog saya, dan jika anda menggunakan WordPress, anda sebenarnya boleh memilih tarikh penerbitan. “

Kyles menambah beberapa petua berguna:

  • Jalankan carian web untuk “penjana blog yang membolehkan anda memasukkan dua atau tiga perkataan dan membuat topik blog sehingga satu tahun secara percuma” – dan kami juga mempunyai banyak di WHSR! Lihat pemula blog kami dan penjana idea dalam senarai alat perancangan di akhir panduan ini.
  • Gunakan penjadual seperti Hootsuite untuk menjadualkan catatan anda.
  • Jadualkan catatan di laman Facebook (dan media sosial lain).

Matthew Gates, pemilik Pengakuan Profesion, mengesyorkan agar anda mula kecil dan berhasrat untuk 1-2 jawatan setiap minggu jika anda baru bermula. “Setelah anda mulai menjadi lebih popular,” katanya, “dan jika anda ingin terus mendapat populariti, anda harus berhasrat untuk mengeposkan sesuai dengan jadwal minggu kerja 5 hari (M-F). Perkara terbaik yang perlu dilakukan ialah menulis banyak artikel terlebih dahulu, [maka] jangan repot-repot menerbitkannya sama sekali. Tulis sekurang-kurangnya 10. Mulakan penerbitan 1-2 [catatan] seminggu, tetapi teruskan menulis sekurang-kurangnya 1-2 minggu. “

Berapa banyak masa yang dapat anda luangkan untuk menulis blog juga bergantung pada panjang dan terperinci artikel anda, bukan? Gates mempunyai beberapa nasihat untuk blogger lama:

“Sekiranya anda cenderung menulis artikel panjang yang berjumlah 2.000 perkataan atau lebih, maka anda mungkin boleh meluangkan masa [kurang] hari dalam seminggu. Sekiranya anda menulis catatan blog yang lebih pendek, antara 500-1000 patah perkataan, maka mungkin yang terbaik adalah menyiarkan beberapa kali seminggu. Sebenarnya tidak ada yang betul atau salah, tetapi jika anda menyiarkan hanya seminggu sekali atau sebulan sekali, blog anda akan kelihatan mati, dan pengunjung mungkin tidak akan terus kembali. “

Pendapat Gates adalah bahawa blog harus kelihatan “hidup” sebanyak mungkin, jadi menerbitkan beberapa kali seminggu akan menjadi pilihan yang lebih baik (jika anda mempunyai sumber daya) daripada hanya sekali seminggu. “Tetapi sekali lagi, dalam mempersiapkan situasi darurat, lebih baik menulis lebih kurang 10 artikel terlebih dahulu, dan selalu mempunyai sekurang-kurangnya 3 untuk cadangan, sekiranya anda mendapat blok penulis dan tidak dapat menulis selama beberapa hari atau beberapa hari minggu. “

Gunakan Kalendar Editorial

Mari kita lihat lebih banyak keberkesanan penggunaan kalendar editorial.

Bagi Julie Ewald, blogger pro dan ahli strategi kandungan di Impressa Solutions, kalendar editorial dapat mengubah perancangan blog menjadi berjaya, dan anda bahkan tidak memerlukan perisian mewah, kerana “ia dapat dibuat dengan sederhana hanya dengan spreadsheet (saya menggunakan Smartsheet) atau dalam Kalendar Google. “

Ewald mencadangkan agar anda “melihat sekurang-kurangnya dua bulan di masa hadapan. Dengan cara ini, anda dapat memperoleh gambaran keseluruhan yang baik mengenai berapa banyak catatan yang perlu anda buat dalam jangka masa tertentu, dan dapat merancang (dan mengerjakan lebih jauh) siaran dengan kandungan atau mesej bermusim yang mempromosikan usaha pemasaran lain. Jika tidak, anda mungkin akan berusaha untuk membuat catatan tepat pada waktunya – atau tidak mempunyai apa-apa masalah sekiranya anda sibuk dengan sesuatu atau mengalami kecemasan. “

Anda akan menemui senarai aplikasi kalendar editorial dan alat lain di akhir catatan ini.

2. Kekal Produktif

Secawan teh, beberapa rehat, sedikit latihan, muzik lembut dan, yang paling penting, pemikiran positif semua boleh membantu anda masuk, dan jika anda bergelut dengan kegelisahan, terdapat beberapa peretasan yang boleh anda cuba bantu matlamat blog anda.

Anda harus menikmati blog perniagaan seolah-olah jurnal peribadi untuk mengisi semula idea anda dengan baik dan terus berjalan.

Tetapi itu bukan mengenai produktiviti. Anda juga memerlukan rangsangan luar.

Pengezonan Blogger di

“Ikuti seberapa banyak blog berkaitan yang anda boleh.”

Dave Hermansen, veteran dan jurulatih e-dagang 13 tahun di Store Coach, Inc., berpendapat cara terbaik untuk memastikan aliran idea berterusan dan tidak pernah kehabisan idea blog adalah dengan:

Ikuti seberapa banyak blog berkaitan yang anda boleh. Mereka boleh menjadi sumber inspirasi yang luar biasa. Langgan feed RSS dari mana-mana blog yang berkaitan dengan niche anda. Kongsi ringkasan anda sendiri mengenai beberapa artikel yang lebih baik walaupun berkaitan dengan niche anda. Gunakannya sebagai inspirasi untuk beberapa perkara yang mungkin anda tulis. Kongsi sebahagian besar artikel baik yang anda dapati di rangkaian sosial anda, tetapi simpan pasangan di sana sini sebagai idea untuk perkara yang boleh anda tulis sendiri.

Mengambil topik lama dan melihatnya dari sudut baru, dan menyatukan semula catatan lama atau catatan tetamu anda adalah semua amalan terkenal dalam kewartawanan yang berfungsi seperti pesona dengan blogging juga.

Ikuti “Muse” Anda

Perancangan adalah penting, tetapi tinggalkan sekurang-kurangnya beberapa hari dalam seminggu di mana anda hanya boleh “mengikuti arus” dan benar-benar bersenang-senang dengan blog anda. Menulis apabila anda merasa terinspirasi oleh “muse” anda akan memastikan anda mengelakkan kehabisan tenaga dan juga membantu anda menghasilkan lebih banyak idea untuk diblog di masa hadapan.

Baca bagaimana strategi produktiviti Stan Kimer mendapat keuntungan dari “muse”:

Ketika saya merasa sangat kreatif dan suka menulis, saya mungkin menyusun 2 atau 3 blog dalam satu sesi sehingga saya biasanya mempunyai beberapa blog yang siap untuk digunakan. Kadang-kadang saya mempunyai idea untuk blog yang terlalu panjang, jadi saya akan membuat siri 2 atau 3.

Sekiranya saya menghadiri persidangan atau perjumpaan yang sangat menarik di kawasan perundingan saya, saya akan menulis satu atau dua blog mengenainya. Sebagai contoh, [ketika] saya pergi ke North Carolina SHRM (Persatuan Persidangan Sumber Manusia), [kemudian pada] hujung minggu saya menyusun dua blog mengenai dua pidato utama yang akan saya terbitkan pada akhir bulan ini.

Juga, jika saya menjalin hubungan dengan orang atau perniagaan yang menarik, itu akan memberi saya idea untuk blog, [dan] jika saya mendapat beberapa idea untuk blog, saya akan mencatatnya, jadi saya tidak lupa.

3. Kekal Konsisten

Mempunyai rancangan dan kalendar dapat membantu anda tetap konsisten dari segi kualiti dan kuantiti.

Danny Garcia bersetuju bahawa “penting untuk mempunyai rancangan kandungan dan mematuhinya. Salah satu perkara penting nasihat yang diberikan oleh semua orang kepada blogger adalah untuk tetap konsisten. Tidak begitu pentingnya seberapa kerap anda membuat catatan selagi pembaca anda tahu berapa kerap anda membuat siaran dan anda tetap berpegang pada itu. Saya mengatakan frekuensi tidak begitu penting dengan kerja berkualiti, tetapi sekurang-kurangnya mempunyai jadual pengeposan dua bulanan adalah baik. “

Kalendar Blog Membantu Tetap Konsisten

Garcia menyatakan bagaimana kualiti berbanding kuantiti dalam blog, tidak kira berapa kali seminggu atau bulan yang anda terbitkan. Dia menunjukkan beberapa contoh popular:

Terdapat blogger yang menulis blog setiap hari (seperti Neil Patel, atau Seth Godin) dan yang lain yang menulis blog sekitar dua kali sebulan (seperti Mark Manson atau Ryan Holiday). Kesemuanya mempunyai khalayak yang besar, bukan berdasarkan kekerapan catatan mereka, tetapi kerana kualiti siaran mereka.

Stan Kimer cuba untuk “tinggal 2 atau 3 blog di hadapan dalam mod draf,” sehingga dia dapat “menyediakan sesuatu yang siap jika saya menghadapi masa yang sangat sibuk atau waktu yang sukar (atau bahkan bercuti!).”

Mengenai apa jenis catatan untuk ditambahkan ke kalendar, dan berapa banyak, Julie Ewald mencadangkan agar anda “memeriksa tujuan, audiens anda, dan berapa banyak masa (atau wang) yang dapat anda habiskan di blog anda. Harus ada catatan setiap bulan yang berbicara kepada setiap khalayak secara peribadi dan bertujuan untuk memenuhi setiap tujuan atau perkara yang sedang anda jual. Ya, mesti ada pertindihan di sini. “

Ewald mencadangkan anda meletakkan 4 hingga 6 siaran setiap bulan, atau 2 setiap minggu, minimum, tetapi akhirnya anda boleh pergi dengan nombor apa pun sehingga anda tetap konsisten dalam jadual pengeposan anda.

4. Mengintegrasikan Catatan Tetamu ke dalam Jadual Anda

Beri ruang untuk catatan tetamu di kalendar anda – catatan tersebut tidak kurang penting daripada catatan anda, dan ini membantu mempromosikan blog dan kepakaran anda.

Namun, apa yang mesti anda pastikan adalah bahawa anda tidak mengabaikan blog anda untuk catatan tetamu, dan bahawa anda tidak habis-habisan dalam usaha melakukan kedua-duanya dengan kapasiti tertinggi.

Danny Garcia, pengurus operasi pemasaran di Stacklist.com, mengatakan bahawa “pengeposan tetamu mendedahkan anda kepada khalayak baru dan menyediakan pautan belakang yang berharga kepada laman web anda, jadi untuk mengelakkan kehabisan, jika anda mengutamakan pengeposan tetamu atau membuat tarikh akhir untuk diri sendiri (jika mereka tidak diberikan kepada anda) yang semestinya membantu. “

Garcia juga mendapati, “Mempunyai jadual penulisan yang konsisten berjalan dengan baik. Saya mendapati bahawa saya adalah yang paling kreatif ketika saya bangun pada waktu pagi dan menulis selama 2 jam sebelum ada gangguan yang menghalang. Apabila terdapat banyak yang perlu ditulis, penulisan itu menjadi lebih penting yang biasanya menyebabkan kehabisan. “

Organisasi Catatan Blog dan Tetamu

Peretasan lain yang disebut oleh penemubual dalam catatan ini – dan yang saya gunakan sendiri – adalah untuk mempertimbangkan gaya hidup dan produktiviti anda.

Itu dia:

Berapa banyak catatan blog yang dapat anda tulis secara realistik dalam sebulan?

Ambil nombor itu dan buat 2 dari catatan tetamu tersebut. Ini adalah kaedah praktik yang baik untuk menyeimbangkan usaha anda untuk mengelakkan pengabaian atau keletihan.

Sebagai contoh, kekerapan menulis blog saya sendiri dan jumlah catatan tetamu yang boleh saya tulis dalam sebulan mesti sesuai dengan had penulisan harian saya sebanyak 1,000 – 1,500 patah perkataan. Mencuba melakukan lebih banyak akan membahayakan kesihatan mental saya dan membuang keseluruhan jadual, jadi penyatuan jawatan tetamu mesti bijak dan difikirkan dengan baik.

Mys Palmer mengingatkan, “Pengeposan tetamu tidak terpisahkan ketika mengembangkan penonton.” Dia mengatakan ini benar terutama untuk blogger baru, dan mengesyorkan agar anda “mengeposkan kandungan baru ke [blog anda] seminggu sekali. Kemudian tetamu menghantar seminggu sekali. “

5. Mengintegrasikan Pemasaran Media Sosial ke dalam Jadual Anda

Anda tidak mahu membuang masa yang anda habiskan untuk pemasaran media sosial, kerana anda tidak mahu menghabiskan masa menulis.

Anda mesti mempunyai masa untuk menjalankan saluran media sosial dan mempromosikan kandungan anda serta untuk menjawab pertanyaan dan maklum balas pengikut.

Anda boleh melakukannya dalam 30 minit seminggu atau kurang, atau anda boleh mengikuti strategi Mys Palmer:

Untuk memastikan pemasaran media sosial dan pemasaran catatan blog tidak terlalu memakan waktu, daftarlah ke Hootsuite. Ia percuma dan hebat. Sekarang untuk jadual, [nisbahnya] 70% -20% -10%:

  • 70% saham anda harus dikurasi – Saya bercakap retweet, perkongsian semula foto / video, dan petikan hebat yang anda tambahkan sedikit ‘somethin’ juga.
  • 20% daripada catatan anda boleh menjadi [kandungan] yang anda buat – catatan blog dan ciri tetamu anda.
  • 10% (dan hanya 10%) boleh menjadi promosi jualan langsung anda – Pautan ke tawaran anda, peraduan yang anda perlukan sokongan, kursus atau latihan yang baru sahaja anda lancarkan, webinar, dll..

Penonton hanya bertambah apabila kandungan dipasarkan. Dengan berat.

Untuk mengoptimumkan usaha pemasaran sosial anda, baca panduan pemasaran media sosial penting kami untuk mengetahui apa yang benar-benar berfungsi di platform sosial utama dan fokus pada perkara itu.

6. Penyelesaian Masalah (Apabila Perkara Tidak Berjalan seperti yang dirancang)

Apa yang boleh anda lakukan apabila anda mengalami kecemasan pada hari yang dirancang? Dan bagaimana anda menyimpan idea ‘baik’ selalu terisi apabila jus kreatif anda nampaknya sudah kering?

Mempunyai tarikh akhir yang lembut dan sukar telah membantu jika anda jatuh sakit atau mengalami kecemasan, tetapi komunikasi dengan pembaca anda adalah penting – jika anda tidak dapat menepati janji, anda harus memberitahu mereka atau anda akan mengecewakan mereka dan lalu lintas anda akan menurun.

Berkomunikasi Masalah Dengan Pembaca

Itulah yang disebut oleh Danny Garcia sebagai kawalan kerosakan.

Ini semudah memberi tahu pembaca anda mengenainya di saluran media sosial anda, [sehingga] mereka masih diberitahu. Untuk memastikan idea sentiasa dipenuhi, anda harus membaca lebih banyak daripada yang anda tulis. Perkara yang kita tulis dipengaruhi oleh perkara yang kita baca. Anda juga memerlukan pelbagai sumber untuk artikel anda.

Anda boleh menghabiskan seminggu membaca buku hanya untuk mengeluarkan beberapa ayat dalam penulisan anda, sebab itulah pentingnya banyak membaca. Anda memerlukan banyak sumber yang berbeza untuk mendapatkan maklumat / inspirasi. Di atas kertas, kedengarannya tidak bernilai, tetapi membaca adalah sumber pengetahuan dan memberi inspirasi kepada kreativiti.

Kadang-kadang anda mungkin menyedari kalendar anda terlalu padat untuk kehidupan peribadi anda sekarang. Sekiranya demikian, pertimbangkan untuk membuat jadual yang lebih kecil yang membahasnya, atau jadual ‘sandaran’ yang dapat Anda gunakan ketika melalui masa yang sukar dalam hidup.

Raelyn Tan mencadangkan anda merancang bulanan dan membahagikan jadual kepada tugasan mingguan:

Setiap bulan, saya duduk dan memetakan apa yang ingin saya capai untuk bulan itu. Sebagai contoh, saya mungkin menetapkan tujuan untuk menulis X jumlah catatan blog dan X jumlah catatan tetamu atau melancarkan kursus baru. Selepas itu, saya akan membahagikannya kepada apa yang harus dilakukan untuk setiap minggu.

Apabila berlaku kecemasan, saya dapat memasukkannya ke dalam jadual blog saya tanpa merasa tertekan. Saya tahu betul apa yang perlu saya lakukan selama seminggu, jadi jika saya kembali beberapa hari, saya tahu bahawa saya harus mengejar masa kemudian.

Begitu juga, jika saya tidak produktif pada minggu tertentu, saya dapat memanfaatkan minggu-minggu lain dan terus berada di landasan yang betul kerana saya tahu dengan tepat apa yang perlu dicapai pada bulan tersebut.

Sekiranya saya merancang dengan tepat apa yang harus dilakukan setiap hari, saya terlalu tertekan untuk berusaha “selalu” menjadi produktif. Saya mendapati bahawa sangat sukar untuk melengkapkan jadual harian yang dirancang secara konsisten, kerana akan selalu berlaku kecemasan yang tidak dapat diramalkan, jadi saya menetapkan tugasan mingguan dan bulanan sebagai gantinya.

Mys Palmer, Ketua Pegawai Eksekutif MysPalmer.com, tahu bahawa kehidupan berlaku dan anda tidak boleh menghindarinya ketika melakukannya, jadi “merancang kandungan anda seminggu sebelumnya mengurusnya. Tidak perlu mewah. Log masuk ke Hootsuite dan gunakan penerbit untuk melihat minggu yang akan datang. Klik waktu, pilih rangkaian dan jadual. “

Bagaimanapun, anda tidak perlu terlalu menekankannya. “Sekiranya anda akhirnya kehilangan jawatan kerana satu atau lain sebab, jangan berpeluh,” kata Julie Ewald. “Tolaklah secepat mungkin. Sekiranya anda telah melakukan apa-apa usaha SEO, anda akan melihat penurunan lalu lintas dan kedudukan jika anda melangkau posting sama sekali. “

Sekiranya Anda Mengupah Blogger

Nick Brennan, pengasas dan Ketua Pegawai Eksekutif Watch Social Media, mengatakan: “Terdapat tiga kunci untuk tetap teratur dan terus berjalan dalam perjalanan blog” dan anda mempunyai orang lain yang melakukan pekerjaan untuk anda:

1. Kalendar kandungan peringkat tinggi di mana anda menentukan jenis kandungan yang anda mahu tayangkan setiap minggu – bentuk panjang / bentuk pendek, kandungan yang ditujukan kepada satu khalayak berbanding yang lain, dll..

2. Repositori idea yang boleh anda gunakan untuk mengisi kalendar tersebut.

3. Proses kelulusan yang jelas.

“Selagi anda mempunyai penulis yang kuat dan item-item ini ada,” tambah Brennan, “pasukan anda seharusnya tidak mempunyai masalah untuk mengeluarkan konten yang berkualiti secara teratur.”

Kami mempunyai panduan di sini WHSR mengenai pengambilan penulis yang mungkin anda ingin baca: “Dari Blogger hingga Managing Editor: Mempekerjakan Penulis untuk Blog Anda.”

Cara Mengatasi Catatan Bermusim

Adalah idea yang baik untuk merancang catatan ini lebih awal – bahkan beberapa bulan ke depan – kerana ia mungkin menyebabkan lonjakan lalu lintas dan oleh itu anda mungkin mahu mengatasinya dengan berhati-hati.

Sebaik-baiknya, anda akan merancang siaran bermusim pada awal tahun dan menyekat hari kalendar untuk menulisnya, serta tarikh akhir anda. Beri diri anda masa yang cukup untuk melakukan sesuatu, kerana anda tidak akan tahu apa yang mungkin berlaku beberapa bulan dari sekarang: kalendar yang longgar masih lebih baik daripada tidak ada kalendar sama sekali.

Anda juga mempunyai lebih banyak masa untuk memikirkan catatan anda dan menghubungkannya dengan teliti ke jenama anda, serta masa tambahan untuk menumpukan pada penyelidikan dan mencari sumber untuk menemu ramah lebih awal, sesuatu yang akan memberi manfaat kepada anda dan sumber anda, seperti yang anda boleh menjadualkan semula temu ramah sekiranya berlaku kecemasan.

Danny Garcia menerangkan:

Adalah baik jika siaran siap untuk pergi pada hari [penerbitan] atau sehari sebelumnya. Ketepatan masa adalah penting, tetapi masih lebih penting lagi bagaimana anda memutar pos percutian untuk menggambarkan jenama anda.

Strategi ini berfungsi dengan sebarang catatan yang anda rencanakan untuk diterbitkan, jadi pastikan anda merancang sebahagian besar kalendar anda pada awal tahun, atau setiap 6 bulan, atau sekurang-kurangnya, seperti yang dicadangkan oleh Mys Palmer, “Cuba periksa bulan berikutnya dengan pertengahan sebelumnya. Rancangkan catatan bermusim November menjelang 15 Oktober. “

Alat (Percuma dan Berbayar) untuk Perancangan Blog dan Media Sosial

Alat Penjadualan Blog

Perancangan adalah mustahak, tetapi anda tidak perlu melakukannya secara manual! Terdapat alat percuma dan berbayar yang dapat anda gunakan dengan berkesan untuk mempercepat produktiviti blog anda dan memastikan semuanya terkawal, tanpa tekanan.

Jadual Waktu Bersama

CoSchedule adalah kalendar editorial berasaskan web yang dibuat khusus untuk pemasaran kandungan.

Chris Brantner, pemilik CutCableToday.com, berkongsi pengalamannya dengan alat:

Beberapa saat yang lalu, saya beralih ke CoSchedule untuk menguruskan blog saya, dan ini adalah perkara terbaik yang pernah saya dapat lakukan. Bukan hanya membantu saya menguruskan tugasan dengan banyak penulis dan editor dengan mudah, tetapi ia membolehkan saya mengambil idea dari awal hingga menghantar ke perkongsian media sosial – semuanya dari satu papan pemuka yang disatukan dengan WordPress.

Danny Garcia juga mengesyorkan alat ini untuk merancang kandungan, dan Lori Soard menyenaraikannya sebagai salah satu alat pengurusan masa 10 untuk blogger.

Penjadualan Plugin untuk WordPress

Wisnu menulis catatan terperinci mengenai bagaimana meningkatkan aliran kerja editorial dengan pemalam penjadualan. Artikel ini adalah untuk blog pelbagai penulis, tetapi panduannya dapat digunakan dengan mudah untuk blog pengarang tunggal juga.

Plugin editorial yang dinilai terbaik untuk WordPress merangkumi:

  • Kalendar Pengarang
  • Edit Aliran (disemak oleh Wisnu dalam jawatannya)
  • Kalendar Kandungan WP

Danny Garcia juga mengesyorkan “alat dan integrasi (…) yang akan menjadikan proses blog menjadi lebih mudah,” seperti Orbis dan Task Manager.

Meja Udara

Airtable adalah penyelesaian perisian berasaskan web untuk perancangan kalendar editorial yang menggunakan format hamparan.

Elizabeth Carter mengesyorkan perisian ini. “Ini adalah alat spreadsheet berasaskan cloud yang sederhana yang menjadikan rujukan data medan merentasi rangkaian spreadsheet sangat mudah. Sebagai contoh, saya dapat memasukkan kalendar induk saya dalam satu hamparan, dan memautkannya ke hamparan yang terpisah yang mengesan kata kunci, pengarang, personaliti pembeli dan sebagainya. Ia sangat visual, senang dikongsi dengan pasukan saya, dan senang digunakan. “

Hootsuite

Dalam kata-kata Garcia, Hootsuite adalah “alat pengurusan media sosial yang membolehkan anda menjadualkan catatan di Facebook & Twitter sehingga pemasaran media sosial tidak memakan banyak masa ”.

Lori Soard menyenaraikan Hootsuite antara 20 alat yang mesti dimiliki oleh setiap blogger dan perniagaan dalam talian.

Permulaan dan Penjana Idea

Permulaan idea adalah senarai arahan blog untuk membuat anda mula menulis dan mengelakkan blok penulis apabila anda tidak dapat menghasilkan topik atau sudut untuk menulis mengenai.

Lori Soard berkongsi 20 permulaan dalam catatannya dan saya mengumpulkan 15 penjana idea blog untuk mendapatkan pilihan dari persamaan dan baru memulakan tanpa berfikir lebih lanjut.

Trello

Di antara cadangan Danny Garcia untuk alat blog, Trello mendapat tempat sebagai penganjur untuk tugas dan idea. Dia menggarisbawahi bagaimana “penting untuk menuliskannya atau tidak, anda akan melupakannya, dan ini akan membuat anda tetap teratur.”

Trello adalah percuma untuk digunakan.

Lembaran Pintar

Ini adalah alat perancangan kandungan yang digunakan Julie Ewald. Smartsheet adalah platform pengurusan kerja kolaboratif seperti spreadsheet yang mesra pengguna dan mudah digunakan.

Alat ini boleh dicuba secara percuma dan harga bermula dari $ 14 / pengguna / bulan.

Buzzsumo

Laman web terkenal ini “adalah cara yang bagus untuk melihat apa yang sedang tren,” kata Danny Garcia, “[dan] ia juga merupakan alat yang bagus untuk mencari orang yang akan berminat dengan blog anda.”

Alat hebat untuk sentiasa berguna semasa anda kekurangan idea kandungan.

Asana

Asana adalah kalendar berasaskan web kolaboratif dan rangkaian pengurusan projek untuk individu dan pasukan.

Percuma untuk menggunakan sehingga 15 ahli pasukan, kemudian harga bermula dari $ 8.33 / pengguna / bulan.

Kalendar PHP

Sekiranya anda lebih suka penyelesaian berasaskan PHP yang dihoskan sendiri untuk kalendar anda, PHP-Kalendar adalah kalendar sumber terbuka yang bagus yang boleh anda muat turun dan pasang di pelayan anda dengan syarat minimum.

Kalendar dan Senarai Semak Blog yang Boleh Dicetak

Terdapat banyak yang tersedia dalam talian secara percuma, yang dibuat oleh blogger seperti anda yang ingin menjadikan kehidupan mereka sendiri (dan pelawat mereka) lebih baik.

Berikut adalah beberapa sumber:

  • Suzi dari StarAMomBlog.com berkongsi senarai semak cetakan blog SMART.
  • Designer Blogs Studios mencipta kit perancang blog utama untuk dimuat turun dan digunakan.
  • CoSchedule mempunyai templat kalendar kandungan percuma untuk diambil.
  • HubSpot juga memberikan templat kalendar editorial kepada pengunjung.

Dan, Pinterest mempunyai ribuan perancang blog untuk dipilih!

Bawa pulang

Pada asasnya, anda boleh membuat jadual blog yang berfungsi sekiranya anda memperhatikan:

  1. Matlamat blog anda
  2. Gaya hidup dan keadaan kesihatan anda
  3. Berapa banyak catatan yang dapat anda tulis secara realistik dalam sebulan
  4. Berapa banyak yang anda boleh automatikkan

Petua penjadualan pintar yang anda baca dalam panduan ini semuanya datang dari blogger dan pemasar yang saya temu ramah, dan beberapa dari pengalaman peribadi. Sebilangan mungkin sesuai dengan keadaan anda, yang lain mungkin tidak, tetapi kerana penjadualan blog adalah salah satu amalan yang anda pelajari melalui percubaan dan kesilapan, saya tetap mengajak anda untuk mencuba seberapa banyak yang anda dapat untuk membantu memahami apa yang sesuai untuk anda dan tampil penggodaman penjadualan anda sendiri.

Untuk kejayaan anda, rakan blogger!

Jeffrey Wilson Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
    Like this post? Please share to your friends:
    Adblock
    detector
    map