Bagaimana Chuck Gumbert Menggunakan Teknik Pilot Fighter untuk Berjaya dalam Perniagaan dan Kehidupan

Menang dalam perniagaan memerlukan satu set kemahiran yang sangat spesifik yang boleh dipelajari dan dikembangkan oleh usahawan dari masa ke masa.


Namun, mengetahui selok-belok menjalankan perniagaan, sama ada dalam talian atau luar, boleh menjadi mahal dan mengecewakan.

Nasib baik, kami berpeluang untuk berbincang dengan jurulatih perniagaan dan bekas juruterbang tempur Chuck Gumbert (http://chuckgumbert.com) mengenai tekniknya yang membantu perniagaan menang.

laman web tangkapan skrin chuck gumbertHalaman utama Chuck Gumbert. Chuck adalah jurulatih prestasi perniagaan dan pakar pemulihan.

Chuck Gumbert adalah bekas juruterbang pejuang tentera. Untuk berada dalam posisi itu memerlukan disiplin, fokus, dan cerdas. Dia telah menggunakan teknik yang diajarkan oleh tentera kepadanya sehingga dia dapat menjadi juruterbang pejuang yang berjaya dan menjadikannya petua untuk menjalankan perniagaan yang berkembang pesat..

Chuck bersetuju untuk berbual dengan WHSR tentang bagaimana perniagaan dapat mengubah pemikiran mereka menjadi juruterbang tempur dan mengatasi pelbagai halangan yang menghalangi kejayaan.

Mengenai Chuck Gumbert

Chuck dengan T-2 Buckeye. Gaya pesawat ini adalah pesawat latihan perantaraan untuk Angkatan Laut.

Chuck Gumbert dengan F-14 di latar belakang.

Chuck Gumbert adalah bekas juruterbang F-14 Tomcat. Chuck tidak asing dengan kesukaran, namun dia mengatasi semua kehidupan yang dilemparkan kepadanya dan cemerlang. Ketika berusia dua tahun, dia dijangkiti polio, yang boleh menjadi penyakit yang melumpuhkan. Namun, dia akhirnya dapat mengatasi kesannya dan terus mengambil bahagian dalam sukan sekolah menengah. Akhirnya, dia menjadi juruterbang pejuang di Tentera Laut Amerika Syarikat, bahkan berjaya lulus di puncak kelasnya.

Selama bertahun-tahun, Chuck telah menetapkan tujuan dan mencapainya, seperti mendaki Gunung. Kilimanjaro. Mt. Kilimanjaro terletak di Tanzania, Afrika dan merupakan gunung tertinggi di benua ini. Ini 16,100 kaki dari pangkal ke atas. Pendakian dapat berlangsung antara lima hingga sembilan hari, kerana pendaki mesti memilih jalan terbaik dan berhenti sejenak untuk membiarkan diri mereka menyesuaikan diri dengan perubahan ketinggian.

Saya bertanya kepada Chuck apa yang menariknya untuk menjadi juruterbang pejuang.

Saya selalu mempunyai minat untuk terbang. Terdapat beberapa jet tentera yang terbang rendah di atas rumah ketika saya berusia 5 atau 6 tahun dan membuat saya terpikat. Tujuan saya adalah untuk terbang untuk syarikat penerbangan, tetapi di tengah kuliah sudah jelas bahawa saya tidak akan mempunyai waktu yang diperlukan untuk terbang untuk syarikat penerbangan. Oleh itu, saya bergabung dengan Tentera Laut untuk membina waktu penerbangan tersebut.

Bagaimana Tentera Melatih Anda Seumur Hidup

Sebilangan besar karier awal Chuck membuka jalan untuk kejayaannya di kemudian hari dan kemampuannya untuk membantu orang lain belajar bagaimana berjaya. Menjadi juruterbang pejuang tidak mudah. Juruterbang mesti mengembangkan pemikiran yang kuat untuk melalui masa-masa sukar. Salah satu perkara paling sukar yang dihadapi Chuck sebagai juruterbang pejuang hanyalah berada jauh dari rumah untuk jangka masa yang panjang.

Berjauhan dari rumah selama berbulan-bulan pada satu masa adalah sukar. Seorang lagi mendarat di atas kapal induk pada waktu malam. Ia menakutkan sebagai jalan keluar semua, tetapi melalui latihan dan sikap mental yang positif, saya menguasainya.

Tentera berfungsi sebagai tempat latihan yang kuat untuk menjalankan perniagaan. Chuck berkongsi, “Ini membantu anda memahami kepentingan dan keperluan rancangan. Dan saya tidak bercakap secara umum, tetapi juga dalam kehidupan. Saya telah bertemu dengan beberapa orang yang telah melalui sebahagian hidup mereka dan tidak tahu bagaimana mereka sampai ke tempat mereka berada atau ke mana mereka menuju. “

Buku Chuck, Pushing the Envelope menyoroti masalah orang yang tidak tahu bagaimana mereka sampai di mana mereka berada atau ke mana mereka menuju seterusnya. Dalam pengenalannya untuk buku itu, Chuck berkongsi:

Sebagai bekas juruterbang F-14 Tomcat, saya akan berkongsi dengan anda apa yang telah saya pelajari di setiap peringkat perjalanan itu. Pelajarannya banyak, tetapi asasnya sama. Anda hanya akan mendapat sebanyak yang anda masukkan.

Bagaimana Fot Pilot Thinking Dapat Membantu Pemilik Perniagaan

menolak sampul surat

Seperti yang disebutkan oleh Chuck sebelumnya, salah satu kesalahan terbesar yang dilakukan pemilik perniagaan adalah tidak mempunyai rancangan untuk pertumbuhan mereka dan bagaimana mereka akan maju.

“[Kadang kala, pemilik perniagaan] tidak mempunyai rancangan untuk perniagaan mereka. Mereka tidak tahu ke mana mereka pergi atau mengapa. Perniagaan mereka menjalankannya dan bukannya sebaliknya. “

Dalam bukunya Pushing the Envelope, Chuck menjelaskan secara terperinci mengenai bagaimana pemilik perniagaan dapat mengawal jalan atau lintasan perniagaan mereka, mencari tahu di mana mereka ingin mengambilnya, dan kemudian mengembangkan dan kemudian melaksanakan rancangan untuk sampai ke sana.

“Sama seperti juruterbang pejuang.”

Berikut adalah petikan ringkas dari buku:

Bagaimana jika kemampuan sebenar anda jauh melebihi gaya hidup anda sekarang? Mengapa saya bertanya begitu? Kerana itulah cara hidup sebahagian besar dari kita. Kami memainkannya dengan selamat dengan berfikir bahawa kami tidak mampu mendorong lebih kuat, lebih cepat, dan lebih tinggi daripada yang ada sekarang. Contohnya, berapa jam seminggu yang anda habiskan untuk menonton TV? Berapa banyak masa yang anda buang di media sosial atau tanpa sengaja mengklik di Internet? Berapa banyak makanan segera yang anda makan? Seperti yang saya katakan, kemampuan sebenar anda jauh melebihi cara anda hidup; tapi ini tidak mengecam, ini menggembirakan.

Chuck terus menerangkan cara untuk memaksimumkan kebertanggungjawaban dan menjadi lebih cekap dalam perniagaan dan kehidupan.

Untuk benar-benar berjaya dalam perniagaan (dan kehidupan), anda harus mengubah cara berfikir anda. Pertimbangkan cara tentera melatih tenteranya. Mereka dilemparkan ke dalam rutin baru melalui latihan asas dan mendorong mereka ke tahap fizikal, emosi, dan mental. Belajar untuk berjuang melalui perniagaan adalah pemandangan yang serupa.

Bagaimana Sekiranya Saya Gagal?

Mungkin perniagaan anda gagal atau tidak berkembang. Anda mungkin mendengar suara dalaman ini yang memberitahu bahawa anda tidak akan pernah menang. Anda mesti belajar mengatasi negatif itu terlebih dahulu sekiranya anda ingin berjaya.

“Jangan menyerah. Seperti kata GS Patton, ‘Keberanian adalah ketakutan bertahan pada satu saat lebih lama.’ Cari jurulatih atau mentor yang berjaya dan bekerjasama dengannya untuk membantu menyelesaikan sesuatu. Saya selalu memusatkan perhatian pelanggan kepada 1-2 perkara yang akan membuat peningkatan yang ketara, ”tambah Chuck.

Kira-kira 20% perniagaan gagal pada tahun satu dan 50% pada tahun kelima. Pada tahun 10 hit, kadar kegagalan setinggi 80-90%. Statistik itu mungkin menakutkan, tetapi Chuck benar-benar percaya sebab utama kegagalan ini semuanya disebabkan oleh kekurangan perancangan.

Sekali lagi, ini adalah keperluan untuk rancangan. Dan rancangan itu bermula dengan visi yang kuat untuk masa depan dan strategi bagaimana menuju ke sana.

Sebagai contoh, untuk perniagaan perundingannya sendiri, Chuck mempunyai rancangan 1 tahun, 3 tahun, dan 5 tahun. Dia mengemas kini rancangan ini dua kali setahun. Dia juga melacak kemajuannya terhadap rancangan tersebut dan membuat penyesuaian taktikal di sepanjang jalan.

Jangan Takut Mendelegasikan

Saya meminta contoh perniagaan yang dia bantu dan apa yang dilakukan untuk membalikkan keadaan. Dia menunjuk ke daerah yang banyak diusahakan oleh pemilik perniagaan kecil – perwakilan. Cukup sukar untuk mengembangkan perniagaan dari awal dan kemudian menyerahkan sebahagian operasi kepada orang lain. Tidak ada yang melakukan pekerjaan dengan cara yang sama seperti yang anda lakukan.

Walau bagaimanapun, perwakilan adalah salah satu kunci untuk mengambil perniagaan anda dari kecil hingga sederhana atau lebih besar. Chuck berkongsi kisah ini mengenai pemilik perniagaan yang berunding dengannya dan menghadapi masalah yang tepat ini (nama perniagaan disusun semula untuk privasi).

Dia ingin melakukannya sendiri, kerana dia merasa tidak ada yang dapat melakukannya lebih baik daripada yang dia dapat, dan itu menahan kemampuannya untuk berkembang. Dia sampai di persimpangan jalan, sudah waktunya untuk melepaskan dan mempercayai orang-orangnya, atau terus terjebak dengan jumlah pendapatan tahunannya sekarang. Dia memilih pilihan 1 dan perniagaannya hampir dua kali ganda.

Di manakah anda terjebak sebagai pemilik perniagaan? Adakah anda perlu mewakilkan? Adakah anda memerlukan rancangan? Adakah anda perlu percaya pada diri dan kemampuan anda?

Apa pun masalahnya, kami berharap nasihat daripada jurulatih perniagaan Chuck Gumbert ini memberi anda beberapa pandangan dan beberapa langkah untuk terus maju. WHSR ingin mengambil masa sebentar untuk memikirkan Mr. Gumbert kerana berkongsi wawasannya yang tidak ternilai mengenai bagaimana menjalankan perniagaan anda seperti juruterbang pejuang.

Jeffrey Wilson Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me

    Like this post? Please share to your friends:
    Adblock
    detector
    map