Temubual Pakar: Angela England mengenai Menjana Wang Melakukan Apa yang Anda Suka

Angela England adalah pengasas Suri Rumah Tidak Terlatih dan Blissfully Domestic. Dia mempunyai kerjaya menulis yang berjaya dan telah menjual banyak ebook berdasarkan minatnya. Anda boleh menemuinya di angengland.com dan belajar lebih banyak dari webinarnya di Creative Profitability.


Saya menemu ramahnya untuk mengetahui bagaimana blogger boleh menjadi lebih berjaya dalam kerjaya penulisan mereka sendiri.

S: Beritahu kami bagaimana kerjaya menulis anda bermula. Apa yang membantu anda berjaya? Langkah khusus apa yang anda ambil untuk mempromosikan dan mempromosikan buku pertama anda, “Backyard Farming on a Acre”?

Kerjaya saya dalam pembuatan kandungan dalam talian bermula ketika anak ketiga saya dilahirkan. Tidak lagi layak untuk terus bekerja di luar rumah dan membayar kos penjagaan anak.

Saya hanya memerlukan kira-kira $ 250 sebulan untuk hidup, jadi saya menulis untuk laman web kecil untuk membina portfolio klip yang diterbitkan. Saya tidak bekerja pada kadar yang rendah untuk masa yang lama, tetapi menggunakannya untuk membina karya yang diterbitkan secara strategik pada topik yang ingin saya kaji. Secepat mungkin, saya mula melamar kedudukan pendapatan sisa di mana saya dapat membina pendapatan berterusan.

Saya mempunyai ejen untuk buku pertama saya yang diterbitkan secara tradisional kerana mereka telah menghubungi saya secara langsung hasil daripada rakan dan blog saya. Ketika datang untuk melemparkan buku saya, “Backyard Farming on a Acre (Lebih atau kurang),” saya bekerja dengannya untuk membuat s dan Ringkasan yang menarik. Ejen boleh membantu dalam menjalin hubungan langsung dengan penerbit dan mengetahui jenis buku apa yang mereka cari dan bernilai bayaran 15%. Selepas buku pertama saya, rumah penerbitan menghubungi saya secara langsung.

Untuk buku pertama saya, perkara paling penting yang saya lakukan ialah bekerjasama dengan rakan dan rakan sekerja untuk mewujudkan peluang menandatangani buku, perkenalan dengan pewawancara podcast, dan ulasan buku di laman web mereka, Amazon dan Goodreads. Saya bekerja dengan laman web lain, blog dan kumpulan komuniti, dan lain-lain untuk membuat “platform” keseluruhan saya, yang menarik perhatian penerbit. Itu juga mewujudkan asas yang kukuh untuk melancarkan buku ini. Apabila pengguna membandingkan tajuk saya dengan buku yang serupa, mereka akan melihat banyak ulasan, catatan blog dan maklum balas positif, yang mendorong pembelian.

S: Bagaimana blogger mula membuat ebook yang menguntungkan dan mengubahnya menjadi kerjaya pembuatan kandungan?

Menulis ebook adalah mengenai mencari titik manis antara tajuk yang unik dan menarik dan khalayak berpotensi yang cukup luas. Buku anda harus cukup fokus untuk menarik perhatian bakal pelanggan, tetapi tidak begitu sempit sehingga hanya sebilangan kecil orang yang ingin membelinya. Ini pada mulanya boleh mencabar, sebab itulah saya selalu menyediakan diri untuk topik dan tajuk percambahan idea dengan pelajar webinar saya. Ini mungkin perkara yang paling penting selain daripada menulis buku.

Pendapatan buku biasanya perlahan – pemeriksaan royalti anda dari Amazon akan sedikit dan sporadis. Sebaik sahaja anda mendapat banyak tajuk yang diterbitkan dan menetapkan nama untuk diri anda sendiri, pendapatan anda akan meningkat dan berkembang dengan pesat.

Angela EnglandAngela England

S: Bagaimana seharusnya blogger mempromosikan buku semasa atau akan datang untuk mengembangkan karier mereka?

Buat usaha anda menjalankan tugas berganda. Sekiranya saya menulis artikel majalah, saya bertanya adakah saya dapat memasukkan petikan dari buku saya di dalam artikel untuk mengiklankan buku itu. Saya juga akan cuba memperdagangkan iklan dengan rakan atau mendaftar bekas pelanggan sebagai ahli gabungan untuk mendorong mereka mempromosikan buku saya.

Membina senarai e-mel anda sangat penting. Setelah anda mendapat tawaran pilihan yang menarik, promosikan di mana sahaja. Sebagai contoh, saya menawarkan halaman lampiran buku saya sebagai muat turun percuma dari laman web saya. Sekiranya seseorang membeli “Backyard Farming” dan ingin memuat turun cetakannya, mereka akan dilanggan ke senarai surat saya di mana mereka dapat mempelajari buku saya yang seterusnya. Ini memberi pembaca cara lain untuk berhubung dengan anda.

Sekiranya anda belum mempunyai senarai e-mel, buatlah segera. Anda tidak akan pernah mengatakan, “Saya memulakan senarai buletin saya terlalu cepat dan mempunyai terlalu banyak pelanggan.” Saya telah menulis artikel tentang cara membuat buletin percuma menggunakan Mailchimp.

S: Beritahu kami mengenai cetak-atas-permintaan (POD) dan kelebihan / kekurangannya bagi pengarang buku baru.

Sebelum POD, penulis penerbitan sendiri harus membeli 500 atau 1000 salinan buku dan pasaran mereka, menjual dan mengedarkannya sendiri. Ini sangat melarang kos bagi solopreneur rata-rata atau pemula.

POD membolehkan pengarang membayar kos percetakan buku mereka setelah mereka menjualnya. Kos penghantaran keluar dari pembelian pelanggan dan bukannya poket anda sendiri. Anda akan kehilangan keuntungan dengan cara itu tetapi, tanpa kos pendahuluan yang tinggi, lebih banyak penulis dapat mencuba penerbitan.

Kelemahan terbesar ialah POD masih terhad. Mencetak buku dengan warna penuh masih boleh dikenakan biaya. Kelemahan lain ialah peratusan besar keuntungan penerbit masuk ke dalam kos pembuatan. Daripada mendapat diskaun cetak besar-besaran, anda membayar premium untuk menerbitkan hanya satu atau dua salinan pada satu masa.

Kelemahan terakhir adalah kekurangan cek dan baki. Dengan penerbitan tradisional, pelbagai jabatan membuktikan setiap buku sebelum dicetak. Saya telah melihat beberapa judul yang diterbitkan sendiri yang tidak baik yang tidak pernah berjaya di penerbit. Semasa anda menerbitkan sendiri, jangan memalukan diri sendiri dan penulis lain yang diterbitkan sendiri dengan produk yang buruk. Buat sesuatu yang benar-benar profesional dan dibuat dengan baik.

S: Apa nasihat yang anda ada untuk blogger yang berminat untuk memasang majalah dan tempat berbayar?

Saya melihatnya dari perspektif “apa yang harus saya hilang?” Anda hanya boleh pergi dari “tanpa artikel” ke kemungkinan beberapa karya yang diterbitkan ketika anda meminta majalah atau penempatan berbayar. Sekiranya anda berfikir, “Jika saya mendapat angka 100 dan dua mengatakan ya, itu rendah,” ingat bahawa dua penempatan berbayar adalah dua lebih banyak daripada yang anda miliki bulan lalu. Gunakan artikel tersebut untuk memanfaatkan lebih banyak peluang. Beberapa yang pertama akan menjadi yang paling sukar tetapi semuanya turun dari sana.

Saya cadangkan pengarang tidak menghitung penerimaan dan penolakan. Sebaliknya, hitung pertanyaan aktif anda. Ini adalah sesuatu yang saya pelajari melakukan cabaran “30 pertanyaan dalam 30 hari” dengan seorang rakan. Kerana tujuan kami adalah untuk mengemukakan sejumlah pertanyaan setiap hari, kami secara aktif memajukan kerjaya menulis bebas kami ke hadapan.

Saya mengenali seorang penulis yang selalu mempunyai 10 pertanyaan aktif dalam satu masa. Apabila dia mendapat respons terhadap pertanyaan, dia memberi dirinya 24 jam untuk mengganti pertanyaan itu dengan yang lain tanpa mengira hasilnya. Dia bertanya kepada majalah lain sebelum memulakan artikel yang dia boleh tulis. Kaedah ini menjadikan tumpuannya adalah apa yang dia kendalikan, bukannya penolakan.

S: Sebarang nasihat terakhir untuk membantu blogger beralih ke pengarang buku?

Beri buku anda kisah atau bentuk yang terlalu melengkung. Setiap bahagian harus mempunyai tujuan yang unik. Saya telah melihat beberapa ebook yang mengerikan yang hanya dipotong dan ditampal catatan blog tanpa peralihan, tanpa lengkungan cerita, tanpa format atau arahan. Malah karya bukan fiksyen harus mempunyai arahan untuk menentukan pergerakan buku.

Inilah sebabnya mengapa saya selalu memulakan dengan s. Dari sana, saya dapat menggambarkan aliran buku. Itulah yang tidak terdapat dalam banyak buku oleh blogger: mereka tidak meluaskan fikiran mereka melebihi bentuk pasca panjang untuk memikirkan buku itu secara keseluruhan.

Menggariskan keseluruhan kerja lebih awal adalah bermanfaat dalam menyoroti sama ada terdapat jurang dan membantu blogger membayangkan peralihan ke badan kerja yang lebih besar.

Saya juga mengesyorkan agar anda melakukan outsourcing bidang yang tidak kuat untuk menyelesaikan kerja dengan lebih cepat dan membuat produk yang benar-benar profesional. Kemudian anda boleh beralih ke tajuk seterusnya.

Ucapan terima kasih khas kepada Angela atas perspektif membuka mata ini semasa beralih dari seorang blogger ke profesional penulisan!

Jeffrey Wilson Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
    Like this post? Please share to your friends:
    Adblock
    detector
    map